Komoly eredményvárakozásokat nem szabad a Pannonplasttal szemben támasztani, a menedzsment mérsékelten optimista abban a tekintetben, hogy a korábbi vezetés nullszaldója a második fél évben megvalósítható-e.
Jelenleg folyik a Pannonplast átvilágítása, a termelésoptimalizálási program, ennek lezárásával lehet majd csak a hatékonyságot javítani, így várhatóan komolyabb változásokat a műanyagipari cég működésében csupán jövő év első negyedévében lehet majd látni – nyilatkozta tegnap Bokorovics Balázs, a társaság igazgatóságának elnöke.
A termelésoptimalizálás mellett a társaság a reorganizációra összpontosít, a leányvállalatok értékesítése megkezdődött, míg az ingatlanok felértékelésére három értékbecslőt bíztak meg. Az eladásra kínált ingatlanvagyont a háromszázmillió forintos könyv szerinti érték többszörösére értékelték a szakértők. Értékesítés alatt áll többek között a régi székház és a négy-öt ingatlan; a Pannonplast menedzsmentje az év végéig másik irodaházba költözik. Az ingatlanok eladásából befolyó összeget a hitelállomány csökkentésére kívánják fordítani.
Szabó Balázs, a Pannonplast vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a vezetés terén is karcsúsítási programot hirdettek, a jelenlegi 38 fős központi szervezeti egységet 18-ra csökkentik. Nagy hangsúlyt fektetnek viszont az értékesítési (sales) csapat kialakítására, hiszen a társaság egyik hibájaként korábban az értékesítési program gyengeségét rótták fel. Az alapanyagárak változására, a kockázatkezelésre pénzügyi fedezeti ügyletekkel kívánja óvni magát a Pannonplast, ezzel a módszerrel tervezhetőbbé válik az eredmény – jelentette ki Bokorovics Balázs. Jelenleg egy mondatban lehet meghatározni a stratégiát, ez pedig nem más, mint „cél az eredményesség” – közölte a vezérigazgató. Szabó szerint a részvényesek egy határozott irányt várnak a menedzsmenttől, amit márciusig ki is alakít a cég vezetése.

Újabb fordulat történt Kapu Tibor kilövésével kapcsolatban