Privatizációs állóháború

Heves vita folyt tegnap az Országgyűlésben a kabinet privatizációs terveiről. A Fidesz szerint az emberek többsége nem támogatja a további magánosítást. A koalíció azzal érvelt: az állami vagyon eladásával fölösleges kiadásoktól mentenék meg az adófizetőket.

Munkatársainktól
2004. 10. 12. 19:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pokorni Zoltán (Fidesz) napirend előtt a Szerencsejáték Rt. és a Magyar Posta Rt. bizonytalan jövőjére hívta fel a figyelmet. Egy közvélemény-kutatásra hivatkozva kifejtette: az emberek többsége nem támogatja a privatizációt. Mint ismert, a Fidesz népszavazást kezdeményez a magánosítás leállítása érdekében. Herényi Károly (MDF) pártja nemzeti privatizációs stratégiáját adta át az ülésteremben Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek, amelyben a stratégiai cégek meghatározására és egyes vállalatok esetében a privatizáció beindítására tettek javaslatot. Draskovics Tibor pénzügyminiszter szerint a kabinet nem akarja az adófizetőket terhelni a veszteséges állami társaságok fenntartásának költségeivel.
Rendhagyó stílusú interpelláció hangzott el Gyurcsány Ferencnek a „nagy jólétről” szóló kijelentése miatt. Feri bácsin (Gyurcsány Ferenc) Dorkota Lili (Dorkota Lajos fideszes képviselő) kérte számon az MSZP–SZDSZ-kormány ígéreteit. Az azonnali kérdések órájában ezúttal sem jelent meg a miniszterelnök, ezért Tállai András (Fidesz) két darab nyalókát küldött Gyurcsány Ferencnek, mondván, ezzel talán be lehet csalogatni a kormányfőt, aki múlt hétfőn ebben az időszakban éppen fagylaltozott „halaszthatatlan közfeladata” ellátásaként.
Az Országgyűlés a kormányzati struktúra átalakításáról is tárgyalt.
Bővebben a 3. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.