EU-tájékoztatás közpénzből

A korábbi milliárdokat felemésztő kampány után újabb reklám- és PR-elemekkel tarkított európai uniós információözönt indít a kormány. A bruttó százmillióba kerülő akciósorozat részeként például karácsonyi bevásárlás közben is tájékozódhatunk EU-ügyekben a plazákban. A kormány továbbra is úgy véli: nem leszünk az unió nettó befizetői.

Czirják Imre
2004. 11. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb kampány indul annak érdekében, hogy minél több ember ismerje meg, hol tehet fel kérdéseket az Európai Unióról – derült ki tegnap Gyárfásné Fekete Judit, a Miniszterelnöki Hivatal EU-kommunikációs főosztálya vezetőjének sajtótájékoztatóján. Az akciósorozat célja, hogy a főosztály által szervezett EU-tájékoztató szolgálatot népszerűsítse. Az öt hónapos kampány bruttó százmillió forintba kerül, és a megtervezésére és lebonyolítására kiírt közbeszerzési eljárást a Weber Shandwick GJW politikai és kommunikációs tanácsadó cég nyerte meg.
Gyárfásné Fekete Judit statisztikai adatokra hivatkozva elmondta: a magyar lakosság még mindig nem megfelelően informált az uniós ügyekkel kapcsolatban. Pedig számos, közpénzből finanszírozott kampány igyekezett már enyhíteni ezen. Például az uniós népszavazás előtt a kommunikációs közalapítvány költött el több milliárd forintot az adófizetők pénzéből tájékoztatásra, illetve az európai parlamenti kampányban is kecsegtették a választókat a különböző EU-s pályázati lehetőségekkel. Igaz, hogy mindkét esetben a kormány aktuálpolitikai céljai háttérbe szorították a lakossági tájékoztatást. Kérdésünkre a főosztályvezető közölte: nem tudja, hogy mi lett az uniós közalapítványnál maradt esetleges maradványforrások sorsa. Úgy vélte, biztos elszámoltak az alapítóval, a Nemzeti Fejlesztési Hivatallal.
A legújabb és a tájékozódási lehetőségekről tájékoztató százmilliós kampány reklám- és PR-eszközöket is tartalmaz majd. Ma indul például az úgynevezett „karácsonyi plazaprogram”, amelynek során 16 vidéki város bevásárlóközpontjaiban egy napon keresztül tájékoztatják azokat, akiket az ünnepi bevásárlási rohamban egyáltalán érdekel a kérdés.
A kormány egyébként továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy első uniós évünket pozitív eredménnyel zárjuk. László Boglár kormányszóvivő elmondta: a strukturális alapból 2004-ben 50,5 milliárd forintot hívhatunk le automatikusan, jövőre pedig még ennél is többet. A kohéziós alapból eddig 35 milliárd forint érkezett be az országba. A szóvivő hozzátette: terveik szerint év végére meghaladják a tavalyi, 47 milliárdos összeget. Magyarország idén 109 milliárd forintot fizet be az unió kasszájába, de a többi EU-támogatás miatt a kabinet számítása szerint 81 milliárdos pozitív szaldóval zárjuk majd ez évet. Arra lapzártánkig nem kaptunk választ, hogy milyen szaldóval zárta az ország a tavalyi évet. Emlékezetes, az ígéret az volt, hogy az unióval szembeni nettó pozícióink nem romlanak ebben az évben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.