Strasbourgban is bemutatják az Új Eldorádót

Balázs D. Attila
2004. 11. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kocsis Tibor Új Eldorádó című filmje bizonyult a legjobbnak a 21. Ökomedia nemzetközi dokumentumfilm-fesztiválon Freiburgban. A húszéves múltra visszatekintő rendezvényen az idén 15 ország nyolcvan filmje szállt versenybe. A környezetvédelmi filmek megméretésén a zsűri az erdélyi Verespatakra tervezett aranybánya-építést feldolgozó alkotásnak ítélte a kategória fődíját, amit a fesztivál történetében először a freiburgi katolikus érsekség ajánlott fel. A legjelentősebb német környezetvédelmi filmfesztiválon nem csupán vetítéseket, hanem előadásokat és vitákat is tartottak.
A vitákon Demeter András képviselte Magyarországot az Európai Bizottság Környezetvédelmi Igazgatósága részéről. Kocsis Tibor lapunknak elmondta, hogy hazánkban eddig több mint tízezren látták az Új Eldorádót. Ez megközelíti egy európai művészfilm nézettségét. A rendező azt is elárulta, hogy az Ökomedia után korántsem fejeződik be a film nemzetközi körútja. A román, a kanadai és immár a német megméretés után legközelebb Hollandiában, az amszterdami nemzetközi dokumentumfilm-fesztivál (IDFA) Reflecting Images kategóriájában fog ringbe szállni a fesztivál közönségdíjáért.
Kocsis Amszterdam után Brüszszelben turnézik a hónap végéig az Új Eldorádóval, mivel az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága is kíváncsi a dokumentumfilmre. További jó hír, hogy az Európai Parlamentben dolgozó magyar hivatalnokok is láthatják majd, és a Belgiumban élő magyaroknak is levetítik a filmet a Brüszszeli Magyar Házban. Mivel nemrégiben egy romániai forgalmazó is jelentkezett, az Új Eldorádót a román mozikban is bemutatják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.