Alkalmatlan a turisztikai marketingterv

Hunyor Erna
2004. 12. 22. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben 2004 a világ turizmusának nagy élénkülését hozta, addig Magyarországon csökkent az ágazat bevétele s az itt eltöltött vendégéjszakák száma – mondta tegnap a Fidesz turisztikai munkacsoportjának sajtóreggelijén Lasztovicza Jenő. A munkacsoport vezetője közölte: a Turisztikai Világszervezet (WTO) adatai alapján augusztus végéig a külföldi turisták száma a világon 12 százalékkal nőtt, s meghaladta az 526 milliót. Az Európai Unió növekedési átlaga hatszázalékos volt, míg Kelet-Közép-Európa átlag feletti, mintegy 16 százalékos növekedést könyvelhetett el. Egyedül Magyarországon nem érvényesültek a kedvező nemzetközi trendek, ahol a kereskedelmi szálláshelyek forgalma októberig 1,1 százalékkal visszaesett. A Fidesz véleménye szerint a teljesítmény csökkenése a kormány rossz döntéseinek és az alkalmatlan marketingtervnek köszönhető. Az elnök úgy vélte: a kormányzat nem találta meg a turizmus visszaesésének ellenszerét, sőt intézkedéseivel gyorsította az ágazat leépülését. Példaként említette a turisztikai fejlesztések leállítását és a marketingre fordítható összeg folyamatos csökkentését. Lasztovicza Jenő bírálta ezeket az intézkedéseket, továbbá hogy leálltak a turisztikai kis- és középvállalkozói támogatások, megszűnt a regionális pályázatok rendszere, növekedtek az ágazat áfaterhei, és a Magyar Turizmus Rt. leépítése is megkezdődött.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.