Az édes fehér a sláger

P e z s g ő p i a c

Nagy Ottó
2004. 12. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem ittunk több pezsgőt a 2003 októberétől 2004 szeptemberéig terjedő időszakban, mint az azt megelőző 12 hónapban. A kumulált adatok szerint a mennyiségi forgalom stagnált, s értékben is csupán kétszázalékos volt a piac növekedése, ami az infláció figyelembevételével visszaesésként értelmezhető – derül ki az ACNielsen piackutató legfrissebb felméréséből.
A visszaesés ellenére azonban a magyar fogyasztók édes pezsgők iránti vonzalma továbbra is megmaradt, a mennyiségi forgalom kétharmadát e pezsgők adták. A második legkedveltebb szegmens a félszáraz pezsgőké volt a menynyiségi eladások 16,5 százalékával, míg a száraz pezsgők nyolcszázalékos részesedést szereztek.
Továbbra is megingathatatlan a fehér pezsgők elsősége, melyek megőrizték a bázisévben is mért 93 százalékos mennyiségi részesedésüket, a négy százalékot magukénak tudó vörös, továbbá a háromszázalékos piacrésszel rendelkező rozé termékek előtt. Az alkoholmentes változatok nem tudták erősíteni részesedésüket: mennyiségben 13, értékben pedig alig több mint öt százalék jutott rájuk, s ez az arány – ha kis mértékben is – mindkét szempontból kisebb, mint a bázisévben. Az importpezsgők a mennyiségi forgalom hat százalékát, értékben pedig az eladások hét százalékát szerezték meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.