Kitört a karácsonyi láz az ország Tesco áruházaiban is, amiről a több mint 10–15 százalékkal szélesebb áruválaszték és a megnövekedett forgalom is tanúskodik – tájékoztatott az áruházlánc. A vállalat a karácsonyi időszakban bonyolítja le éves forgalmának 25 százalékát – ez egy átlagos napnál háromszor vagy akár négyszer nagyobb napi forgalmat jelent. A Tesco áruházak eladási mutatói szerint már november elején megkezdődött az úgynevezett folyamatos előkóstolgatás időszaka, melynek során sok vásárló kipróbálja, milyen édességet vásároljon majd az ünnepekre. Az áruházlánc kínálta 65-féle különböző szaloncukorból – amelyek között diabetikusok számára előállított termék is található – már november közepén több mint heti 66 tonna fogyott. A Tesco tapasztalatai szerint a vásárlók kedvence a zselés szaloncukor, a már értékesített szaloncukrok 50 százaléka ebből a fajtából származik. A széles paletta természetesen széles árintervallumot is jelent. Az áruházlánc által kínált legolcsóbb zselés szaloncukor saját márkás termék, és kevesebb mint 300 forintba kerül. Szezonális édességekből a Tesco mintegy 290 különböző terméket forgalmaz. Ezek között 40-féle csokoládémikulás is szerepel, amely iránt nagy volt az érdeklődés, de a hagyományos édességeken kívül különleges desszertek, sütemények és kuglófok is jól fogytak.
Bár tavalyi adatok alapján a dekorációs termékek eladásának felét az utolsó két-három hétben értékesítik, a karácsonyi dekorációs kellékek már szintén széles választékban megtalálhatóak az áruházlánc egységeiben. A karácsonyfadíszeket nemcsak széles választékban, de megfizethető áron is kínálja az áruházlánc, hiszen akár már kétezer forintból is tetőtől talpig fel lehet öltöztetni egy fenyőfát.

Fizetős parkolás a szupermarketeknél: jogos intézkedés vagy bosszantó változás?