Lidl-ügy: jogosak a panaszok

Dénes Zoltán
2004. 12. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Viharos körülmények között lépett a magyarországi piacra a német Lidl kiskereskedelmi áruházlánc. Előbb a kalocsai üzletet felépítő alvállalkozók barikádozták el a helyi áruházat, mert nem fizettek nekik, majd pár nappal később a dunaharaszti boltja előtt osztották ingyen zöldségüket a termelők, ezzel tiltakozva az alacsony felvásárlási árak ellen. Közben információink szerint magánemberektől, illetve a konkurens cégektől is érkezett bejelentés a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelethez (FVF), amelyekben leggyakrabban azt kifogásolták, hogy a Lidl áruházakban forgalmazott termékeken hiányos vagy éppen félrevezető a termékjelölés.
Az FVF sajtóosztályának igazgatója, Kathy Attila felhívta a figyelmet arra, hogy ez nem egy „Lidl-specifikus” probléma, hiszen vizsgálódásaik során a legtöbb áruház esetén akadnak ilyen jellegű kifogások. A bejelentések alapján jelenleg folyik a vizsgálat. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára elmondta: vannak olyan cégek, amelyek panaszt tettek a Földművelésügyi Hivatal (FH) agrár-rendtartási osztályánál, mivel felmerült a gyanú, hogy a Lidl kiskereskedelmi lánc a beszerzési árnál olcsóbban dobja piacra több termékét. Mivel a beszerzési ár alatt történő értékesítést a törvény tiltja, az FH vizsgálatot indított az ügyben.
Az érintett témákban megkerestük a Lidlt is, de nem kaptunk választ a kérdéseinkre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.