Olcsóbb benzinért utazunk külföldre

Újult erőre kapott a Magyarországról induló bevásárlóturizmus májusi uniós csatlakozásunk óta. Alapvetően fogyasztási cikkekért mennek mind többen a szomszédos országokba; a slágercikk kétségtelenül az üzemanyag. A legnépszerűbb célpontok közé Szlovákia és Románia után Ukrajna is felzárkózott. Ausztriába márkás ruhaneműért és elektronikai cikkekért ruccannak át szívesen a magyarok.

2004. 12. 14. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján nem kell tehát temetni a Gorenje-korszakot. Előbb csak az olcsóbb benzin miatt keltek útra honfitársaink, majd kiderült, hogy érdemes egyúttal cukrot, lisztet, vagy esetleg nadrágot és lábbelit is beszerezni. Egy nemrég végzett felmérés szerint például minden tíz, Romániába látogató magyar közül heten vásárolni mennek. A tapasztalatok szerint a vásárlók – akik legalább havonta egyszer kiutaznak – általában 40 ezer forint körüli összeget költenek. A külföldi bevásárlások komoly gazdasági károkat okoznak hazánknak, leginkább azért, mert jelentős adóbevételtől esik el a magyar állam, de egyúttal hátrányba kerülnek a hazai termelők, illetve kereskedők is. Utóbbiak egyébként a hazai magas árakat azzal magyarázzák, hogy az állam elviselhetetlenül magas adókkal és járulékokkal terheli őket, s ezért kénytelenek árujukat a szomszéd országokénál drágábban piacra dobni.
Bár az európai uniós csatlakozás óta az áfát már nem lehet viszszaigényelni az osztrák határon, még mindig tömegek járnak át a Lajtán túli bevásárlófaluba. A magyar vevők a kimutatások szerint átlagosan 210 eurót hagynak egy vásárlás alkalmával a nyugati határon túli boltokban.

Bővebben a 13. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.