Rosszat tett a kampány az MSZP-nek

Munkatársunktól
2004. 12. 10. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedvezőtlen hatással volt a népszavazási kampány a szocialista párt támogatottságára – derül ki a Marketing Centrum legfrissebb közvélemény-kutatásából. Az adatok azt mutatják, hogy amíg novemberben még a választásra jogosultak 30 százaléka szavazott volna az MSZP-re, december elejére ez az arány 25 százalékra csökkent. A Fidesz esetében fordított a változás: a novemberi 34 százalékról e hónapra 37 százalékra nőtt a támogatottságuk. A Marketing Centrum elemzésében hozzáteszi, hogy e felmérésben csupán a népszavazási kampány hatása mutatkozik meg, a referendum eredményét még nem tükrözi. Itt említik, hogy a mostani és a korábbi felmérések egyaránt azt tanúsítják, hogy a „Medgyessy– Gyurcsány csere” egyértelműen növelte az MSZP támogatottságát. A nyári hónapokban jellemzően 13 százalék volt a Fidesz előnye a szocialistákkal szemben, ám ez október elejére nyolc, november elejére pedig négy százalékra olvadt, majd a szövetség népszavazási offenzívája megtörte a szocialisták lendületét. A felmérés szerint az SZDSZ és az MDF egyaránt négy-négy százaléknyi szavazót tudhat maga mögött; a bizonytalanok aránya 26 százalék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.