Bonnie és Clyde, a hírhedt miskolci pár. A bulvárlapok címlapjain futó történet Deák Krisztinát elsősorban azzal ragadta meg, hogy a „hősöknek” mennyire nem voltak vágyaik, álmaik. A film természetesen fikció, alapjául az a napló szolgált, amelynek adaptációja a Magvető Kiadónál jelent meg 2001-ben. A főszereplő Lili (Ráczkevy Ildikó), aki még alig tizenhét éves, s habár szinte gyerek, már dolgozik. Pali (Karalyos Gábor a Moszkva térből) biztonsági őrként keresi a kenyerét egy banknál, a pénzt hamar megtalálja, és elkezdődik a road movie. Legalábbis erre várnánk, de Deák Krisztina nem akciókrimit készített, hanem elsősorban a fiatal párocska szerelmét, minimálkapcsolatát bemutató filmet, női szemszögből. Van azért menekülés, izgalom, kommandós akció, lövöldözés, száguldás, Porsche, de azért leginkább értelem helyett érzelem. Szerencsére a film nem csupán egy lineárisan elmesélt történet. A film idősíkjai keverednek: a lány visszaemlékszik a börtönből az eseményekre, majd egy ponton a múlt és jelen összefonódik. Ez sem olyan nagy újdonság azért, de mindenesetre igencsak jót tesz a filmnek. A környezet egyszerű, szürke, iparváros valahol Kelet-Magyarországon, s kis világukból Lili és Pali nem is akar menekülni. Bezárkóznak, csak ketten léteznek, egymásnak. Egy kis akcióval fűszerezve. (A miskolci boniésklájd, 2004, 93 perc. Rendezte: Deák Krisztina. Operatőr: Máthé Tibor. Forgalmazza a Budapest Film.)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség