Idei adatokról egyelőre nem tudott beszámolni Halászné Boldizsár Ilona, a Stollwerck Budapest Kft. termékmenedzsere, azt azonban közölte, hogy a Stollwerck által értékesített szaloncukor forgalma 2003-ban növekedett az előző évhez képest. A tradicionális ízek szerepe csökkent kissé, ám az újdonságok ellensúlyozzák ezt. Az ízek közül továbbra is a zselés, a vegyes családi és a vajkaramella volt a legkedveltebb. A kiszerelésekről a szakember úgy nyilatkozott, hogy a tasakos szaloncukrok szerepe továbbra is meghatározó, hiszen értékben a portfólió háromnegyedét így, míg a maradék részt dobozos és lose kiszerelésben értékesítik. Az újdonságok között említette meg Halászné Boldizsár Ilona, hogy az idén az egyéb szezonáruban elért sikerekre alapozva Tibi márkanévvel magas minőségű csokoládés szaloncukrokkal jelennek meg a dobozos prémium kategóriában, de a fogyasztóknak nemcsak a Tibi csokoládébevonat és a dobozos kiszerelés jelent újdonságot, hanem a különleges – túrós-mazsolás, tiramisus, csokoládé-marcipános – ízválaszték is. A Stollwerck szaloncukor-szortiment mind az ízek, mind grafika tekintetében változatlan marad, mivel a felmérések tanúsága szerint a Stollwerck szaloncukor a legkedveltebb a fogyasztók körében.
A szaloncukor nélküli karácsonyi szezonárupiacot Halászné Boldizsár Ilona dinamikusan növekvő piacként jellemezte, amely tavaly 31 százalékos értékbeni növekedést produkált, mennyiségi fejlődése pedig 28 százalékos volt az előző évhez képest. A legnagyobb szegmenst a Mikulás-figurák jelentik: közel a piac felét adják. 2003-ban a legnagyobb fejlődést azonban az adventi kalendáriumok és az ajándékcsomagok mutatták – amelyekben a Stollwerck piacvezető –, közel megduplázták az értékbeni forgalmukat, így a piac negyedét már ők adják. A szezonális termékeken belül a Mikulás-figura-piac is tovább növekedett 2002-höz képest, mégpedig mennyiségben 21, értékben 18 százalékkal. Ezen belül a nugát- figurák adják értékben a piac 45 százalékát, mennyiségben pedig több mint a felét, miközben mind a tejcsokoládéból, mind a nugátból készült figurapiac nő, igaz, értékben a csokoládémikulások fejlődése jelentősebb. Tavaly a csokoládé-mikulások piacán a növekedés motorja a Tibi volt, amely révén a Stollwerck a második legerősebb gyártó lett egy szezon alatt – mondta. Az ajándékcsomagokkal kapcsolatban megjegyezte, hogy a vásárlók a csokoládés figurák és ajándékcsomagok kiválasztásánál nem pusztán a jó minőséget és a csokoládé minőségét tekintik elsődlegesen, választásukban a márkanév is nagy szerepet játszik.
Halászné Boldizsár Ilona kifejtette: a Stollwerck az elmúlt években a folyamatosan építette fel a nugáttermékek mellett márkázott, magas minőségű portfólióját. A Tibi esetében – bár a márka már 2002-ben is megjelent a piacon – az igazi márkabővítés 2003-ban történt, amikor Mikulás-figura, adventi kalendárium, ajándékcsomag kategóriában jelentek meg, és a debütálás annyira jól sikerült, hogy a csokoládés mikulásfigurában a második pozíciót, a két utóbbi kategóriában pedig piacvezető szerepet értek el. Ezért nem véletlen, hogy ezek a termékek a nugáttermékekkel szemben magasabb stratégiai súlyt képviselnek a Stollwerck portfóliójában. Másik márkázott vonalukról, a Cherry Queen karácsonyi desszertről a szakember elmondta, hogy az szintén két éve van a piacon, és amely tavaly a fehércsokoládés íz bevezetésével megduplázta forgalmát az előző szezonhoz képest. Mindezek nagy szerepet játszanak abban – folytatta a szezonáru termékmenedzsere –, hogy az idei évben is sok újdonsággal jelennek meg a piacon, de ezek a fejlesztések a márkázott termékekre irányultak. Az ajándékcsomag-piacon a Tibi tovább bővíti portfólióját, amelynek részeként megújult a gyermekszortiment, de a felnőtteknek készülő ajándékcsomagvonal is erősödött. A Cherry Queen karácsonyi szalondesszert ismét új ízzel bővült, és kialakítottak egy olyan portfóliót is – az álló tasakos változatot –, amely társasági fogyasztásra alkalmas, de kisebb ajándékként is funkcionál. Az idén a Stollwerck az eladások tekintetében elsősorban a hiper- és szupermarketekre koncentrál, ahol karácsonyi szezonáruszigeteket hoz létre, kínálva teljes portfólióját a szaloncukroktól az ajándékcsomagig.
Felvásárol a Wrigley. A rágógumijáról híres amerikai Wrigley 1,48 milliárd dolláros készpénzes ügylet során felvásárolja a Life Savers és az Altoids cukorkák gyártási jogát, valamint a mentolágazat egészét a Kraft Foodstól. A felvásárlással a Wrigley bővíti cukorkagyártását, a Kraft viszont kulcsfontosságú élelmiszer-ipari üzleteire összpontosíthat. A Kraft az elemzők által várnál jobb árat kapott, így részvényei a tőzsdezárás utáni Inet-kereskedésben 2,6 százalékkal erősödtek. A felvásárlás a Wrigley nyereségét kissé csökkenti az akvizíció lezárása utáni első évben, majd a továbbiakban már nyereségbővülést hoz a Big Red és a Juicy Fruit rágógumijáról híres cégnek.