Új termék: biopezsgő

P e z s g ő p i a c Nyitott és érzékeny a piaci rezdülésekre a Walton Pezsgőgyár Rt., amely korábbi újdonságai mellett az idén bevezette a biopezsgőt is. A cég az ország második legnagyobb pezsgőgyáraként a hazai piac közel húsz százalékát szolgálja ki termékeivel.

Nagy Ottó
2004. 12. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Izsákon mindig nyitottak voltak az újdonságokra, ezért a nyolcvanas évek második felében kölyökpezsgő néven megkezdték az első hazai gyártású alkoholmentes gyermekpezsgő készítését, a rendszerváltás után pedig megalakult a Hungasekt Rt. A KGST-piac öszszeomlása után elsősorban a hazai piac felé fordultunk, s kialakítottuk a Walton pezsgőcsaládot. A népszerű pezsgőcsalád sikere miatt a Hungasekt Rt. nevét Walton Pezsgőgyár Rt.-re módosítottuk – ismertette a részvénytársaság egészen rövid történetét Kovács Zoltán, a cég munkatársa.
A Pompadouron kívül márkáink közé tartozik a Walton és a Claudius Ceasar, mellettük 1999 óta mi gyártjuk licenc alapján a – Szovjetszkoje Igrisztoje orosz pezsgőt is, de mi készítjük a természetes gyümölcslevet tartalmazó kölyökpezsgőt is – mondta Kovács Zoltán, hozzátéve, hogy ők kezdték el elsőként gyártani a piaci igények alapján a gyümölcsös pezsgőkoktélokat, amelyek közül a Voilá tartozik portfóliójukba. – Legújabb különlegességünk – folytatta Kovács Zoltán – a biopezsgő, amit azért fejlesztettünk ki, mert a biotermékek egyre népszerűbbek a környezettudatos fogyasztók körében, egyre nagyobb az érdeklődés az egészséges életmód iránt. E speciális réteg számára készítették el pincemestereink a biopezsgőt, természetesen az előírt ökofeltételek megtartásával.
A hazai pezsgőpiacról Kovács Zoltán elmondta, hogy a német Henkell & Söhnlein cég a piacvezető, a második legnagyobb szereplő a Walton Rt., míg a piac többi részén a kis hazai pezsgőgyártók és az importtermékek osztoznak.
Magyarországon a pezsgőfogyasztás elsősorban a szilveszteri ünnepekre korlátozódik, így a pezsgőpiac rendkívül koncentrált, az utolsó negyedévben értékesítjük forgalmunk hatvan százalékát. Ezért fontos feladatunk a szezon meghosszabbítása, ezért próbálunk új fogyasztókat megnyerni új termékeinkkel, így a pezsgőkoktélokkal és az alkoholmentes pezsgőkkel – hangsúlyozta.
A szakember az árakról szólva ismertette: a magyar piac több különböző árszegmensre tagolódik, a legszélesebb kategóriába az öt-hétszáz forint körüli, tankban erjesztett termékek – Walton, Pompadour, BB, Törley stb. – tartoznak, míg a magasabb kategóriába az ezer-ezerötszáz forintos Walton fajtapezsgők – például a Grand Brut, a Chardonnay, a Blanc Sec, a Claudius Ceasar és a Hungária Extra Dry – sorolhatók. Az elit kategóriát a hazai és import-, palackban erjesztett pezsgők képviselik. A legalacsonyabb kategóriát a hipermarketek árharca kényszeríti ki, amelyek az áruházak 250-300 forintos első áras, saját márkás termékei.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.