Egyre több a szabálytalan reklám

A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) tavaly hetvennyolcmillió forint bírságot szabott ki szabálytalan reklámtevékenység miatt. Számos problémát okoztak az alkoholos italok és gyógyszerek hirdetései is, és kiderült: az írott sajtó élen jár a jogsértő hirdetések közreadásában.

Kristály Lehel
2005. 01. 27. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kereskedelem szereplőinek jelentős része nem veszi figyelembe a reklámokkal kapcsolatos jogszabályokat – összegezte az FVF tavalyi vizsgálatainak tapasztalatait. Visszatérő probléma, hogy a reklámokban az árakat nettó értéken tüntetik fel, és nem jelennek meg a bruttó összegek, és sok reklám alkalmas volt kiskorúak befolyásolására is.
Az alkoholtartalmú italok, a cigaretták, a gyógyszerek reklámjaival is több gondja akadt az FVF-nek. Ugyanakkor az üzletek portáljain és a kirakatokban gyakori a szabálytalanul elhelyezett dohányhirdetés. A gyógyszerek tájékoztató feliratai gyakran nem olvashatóan tartalmazták a kockázatokra és a betegtájékoztatásra vonatkozó figyelmeztető feliratokat. A felügyelet többször észlelte, hogy sajtótermékek címoldalán alkoholreklámok jelentek meg. Az összegzés szerint a feltárt jogsértések csaknem fele az írott sajtóhoz köthető: 161 különleges ajánlatban a reklámozó nem jelezte akciójának érvényességét. A megbírságolt cégek többsége az eljárás után felhagyott a szabálytalan reklámozással.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.