A kereskedelem szereplőinek jelentős része nem veszi figyelembe a reklámokkal kapcsolatos jogszabályokat – összegezte az FVF tavalyi vizsgálatainak tapasztalatait. Visszatérő probléma, hogy a reklámokban az árakat nettó értéken tüntetik fel, és nem jelennek meg a bruttó összegek, és sok reklám alkalmas volt kiskorúak befolyásolására is.
Az alkoholtartalmú italok, a cigaretták, a gyógyszerek reklámjaival is több gondja akadt az FVF-nek. Ugyanakkor az üzletek portáljain és a kirakatokban gyakori a szabálytalanul elhelyezett dohányhirdetés. A gyógyszerek tájékoztató feliratai gyakran nem olvashatóan tartalmazták a kockázatokra és a betegtájékoztatásra vonatkozó figyelmeztető feliratokat. A felügyelet többször észlelte, hogy sajtótermékek címoldalán alkoholreklámok jelentek meg. Az összegzés szerint a feltárt jogsértések csaknem fele az írott sajtóhoz köthető: 161 különleges ajánlatban a reklámozó nem jelezte akciójának érvényességét. A megbírságolt cégek többsége az eljárás után felhagyott a szabálytalan reklámozással.

Bécsben elszabadult az LMBTQ őrület - videó