Vélhetőleg közel sem a teljes összeg a költségvetésben szereplő másfél milliárd forint, hiszen ez nem tartalmazza a tárcák, illetve az európai uniós tájékoztatás reklámköltségeit. Az összegre a pályázatokat mindenesetre már kiírták, négy feladatra bontva a korábbi egységes pályáztatást, külön közvélemény-kutatási, reklámfelület-vásárlási, kreatív reklámszolgáltatási és nyomdai partnereket keresve. Abban is változott a tavalyi gyakorlat, hogy a szerződéseket másfél évre, azaz 2006. június 30-ig kötik meg a győztesekkel (értelemszerűen a jövő év első felének fedezetét a 2006-os költségvetés tartalmazza majd).
Információink szerint a kormányzat azért keres magának másfél évre reklámcégeket, mert jövő év elején, a választási kampányban már nem szeretnének a közbeszerzési eljárásokkal „bíbelődni”. A kormány erre az időre egy-egy nyomdát, kreatív ügynökséget és reklámfelület-vásárlót keres magának, míg a közvélemény-kutatási projektet – értesüléseink szerint politikai és szakmai indokok alapján – öt részre osztották fel.
Lapunk úgy tudja, hogy a majdani győztes médiaügynökségnek 900 millió forint áll rendelkezésére, és feladata lesz a rendezvényszervezés is, míg reklámkészítésre 275 millió forintot költ a Miniszterelnöki Hivatal. A nyomdai költségekre mintegy félmilliárd forint áll rendelkezésre. Mint ismeretes, 2004 végéig a Leo Burnett nevű cég segítette 750 millió forint közpénzért a kormányzati kommunikációt. A céggel egy alkalommal egyszerűen meghosszabbították a szerződést, korábban pedig tárgyalásos és nem nyílt eljárással választották ki.
Magyar Pétert nem zavarja öccse támogatása