Értesülésünk szerint az SZDSZ azért indította el a Döntsünk vagy hallgassunk róla? című közéleti vitaébresztő kampányát és az óriásplakát-akciót, mert Gyurcsány Ferenc miniszterelnökké választása óta folyamatosan csökken a népszerűsége. A homoszexualitást, a családon belüli erőszakot, a kereszténységet, illetve a drogok liberalizációját feszegető kérdésköröket már korábban megjelentette a párt internetes honlapon. A kampány hatásos lehet figyelemfelkeltő jellege miatt, s azért, mert a kérdések olyan témaköröket érintenek, amelyek megosztják a társadalmat. A kérdéseket olvasva könnyen kikövetkeztethető az SZDSZ ultraliberális, sokak szerint több esetben szélsőséges álláspontja is. Az állványzatokon, buszmegállók pavilonjain megjelenő plakátok szövege hasonlatos az azenorszagom.hu című honlapra feltett teszt kérdéseivel. Ismert, ezen arra is választ várnak, hogy az azonos nemű párok fogadhassanak-e örökbe gyereket. A honlap szerint az igenlő válasz tükrözi a liberális párt álláspontját. A várhatóan februárban megjelenő plakátokon többek között ilyen kérdések szerepelnek majd: „Magyarország keresztény állam?”, „Engedélyezné a melegek házasságát?”, „Feleséget verni magánügy?” Az SZDSZ korábban cáfolta, hogy a 2006-os választási kampányát indította el a vitaindító közéleti kérdésekkel.
Tegnap Kuncze Gábor SZDSZ-elnök bejelentette: azt javasolják, hogy évi hárommillió forintos jövedelemig legyen 18 százalékos a személyi jövedelemadó kulcsa; ennél magasabb jövedelem esetében pedig 34 százalékos. A Fidesz támogatja a koncepciót, ha az adócsökkentés nem jár együtt a költségvetési hiány, az államadósság és az infláció növekedésével – állítja Tállai András, az ellenzéki párt parlamenti képviselője. Kuncze szerint az adózók kilencven százalékát érintené a 18 százalékos, egykulcsos adózási forma.
Napi balfék: Itt van Magyar Péter üzenete a nézőknek!