Antiszemita vádak a brit kampányban

Angliában az elmúlt évtizedben meglehetősen eldurvult a választási kampányok hangvétele. Arra azonban eddig nem volt példa, hogy az egyik fél antiszemitizmussal vádolja a másikat. Most viszont a toryk pontosan ezt a vádat szegezik a Munkáspártnak.

2005. 02. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két választási plakát keltett komoly feszültséget a szigetországban. Az egyiken két szárnyas disznó látható a levegőben, az egyik Michael Howard ellenzéki vezető, a másik Oliver Letwin árnyék-pénzügyminiszter arcával. A felirat: „Majd ha a disznók repülnek, akkor lesz hihető a toryk költségvetési javaslata.” Az idézett mondat első fele a „majd ha fagy” egyik gyakran használt angol megfelelője, így hát általános vélemény szerint egy kicsit messzire mennek a toryk, amikor ezt antiszemita uszításnak nevezik. Igaz, hogy Michael Howard erdélyi izraelita menekült fia, és Oliver Letwin is zsidó származású, de a plakát igazából csak a tory pénzügyi politikát támadja.
A másik plakát már jobban igazolja az antiszemitizmus vádját. Ezen Michael Howard látható az angol irodalom egyik legrútabb alakja, a Twist Olivérből ismert zsidó tolvajfőnök, Fagin képében. A kép egy széltében ismert illusztráció, amelyen Fagin ravasz mosolylyal eladásra kínál egy lopott zsebórát. Nincs olyan, akár csak középiskolát végzett angol, aki ne tudná, hogy ez az irodalom legellenszenvesebb, hangsúlyozottan zsidó alakja. Különösen rossz hozzáállást mutat a Munkáspárt részéről az is, hogy a két plakát pontosan az auschwitzi évforduló napjaiban került a nyilvánosság elé. A kormánypárt zavarban van: méltatlankodva elutasítsa-e az antiszemita uszítás vádját, vagy csendben visszavonja a plakátokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.