Egyetlen százalékpontra olvadt a Fidesz előnye az MSZP-vel szemben a Marketing Centrum február elején készült közvélemény-kutatása szerint. Kismértékben ugyan, de csökkent a Fidesz-tábor szavazási eltökéltsége is – mindezek eredményeként egy most vasárnapi választás győztese, 2003 óta először, a kormányoldal lenne. A felmérés szerint a teljes népesség 35 százaléka adná most voksát a szocialistákra, 34 százalék a Fideszre.
A Marketing Centrum kérdezőbiztosai a decemberi népszavazási kampányban még 12 pontos Fidesz-előnyt regisztráltak, az eredménytelen referendum után azonban az MSZP magára talált, és a november végi 25 százalékról februárra kilenc százalékponttal növelte támogatóinak arányát a teljes népességen belül. Eközben a nagyobbik ellenzéki párt szavazóbázisa alig változott. A felmérésből az is kitűnik, hogy az MSZP főként Budapesten és a vidéki nagyvárosokban javította a pozícióját, a kisvárosokban és az ötezer lakosnál kisebb településeken változatlanul jelentős az ellenzéki párt előnye. Az MSZP erősödése nem köthető életkori csoporthoz, ám a 18–44 évesek körében változatlanul vezet a Fidesz, a 45 évnél idősebbek körben ellenben a szocialisták a népszerűbbek. Az SZDSZ most a teljes népesség négy százalékát tudhatja maga mögött, az MDF viszont – írja a Marketing Centrum – esélytelennek tűnik a parlamentbe jutáshoz szükséges öt százalék megszerzésére.
A többi közvélemény-kutató intézet több-kevesebb Fidesz-előnyt mutatott ki.

Bravó, Kúria, el a kezekkel a zsaruktól!