Alaposan felduzzasztották a kormányzati kommunikációra szánt összegeket a Miniszterelnöki Hivatalban (MeH) – közölte a Heti Világgazdaság. A kancellárián tavaly közel 840 millió forintot költhettek a lakosság tájékoztatására, idén erre a célra 1,35 milliárd forintot különítettek el. Ezenfelül EU-tájékoztatási feladatokra 400 milliót irányoztak elő. Kommunikációs feladatokra csak januárban 1,725 milliárd forintra írtak ki pályázatot a MeH-ben, a rekordösszegű reklámmegbízásokról Szigetvári Viktor nyilvános kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár „iránymutatásai” alapján fognak dönteni. A fiatal szakember gyakorlatilag Gyurcsány Ferenc politikai karrierje kezdete óta segíti a kormányfő munkáját, most egy 35 fős csapat élén a miniszterelnök beszédeit, kül- és belföldi szerepléseit készíti elő.
A szokatlanul magas összegre egy tavaly év végi kormányhatározat alapján pályáztathatnak, amely engedélyezte a kancelláriának, hogy a 2005. és 2006. évi kommunikációs feladataira éven túli kötelezettséget vállaljon. A MeH 2006. június végéig 900 millió forintot fordít médiatervezésre és -vásárlásra, 275 milliót pedig reklám- és kreatív feladatok tervezésére, reklámfilmgyártásra, valamint rendezvényszervezésre. A HVG szerint szórólapokkal és egyéb kiadványokkal is bombázza majd a lakosságot a kormány, a kampányokhoz kapcsolódó nyomdai szolgáltatásokra ugyanis az eddigiektől eltérően ezúttal külön keretet hirdettek meg, mégpedig 550 millió forinttal. A kiírás kifejezetten nagy nyomdákat céloz meg: a részvételi feltételek szerint a pályázóknak kétmilliós példányszámot elérő termékek előállításában szerzett gyakorlatot kell igazolniuk.

Orbán Viktor: Összeült a Védelmi Tanács az iráni helyzet miatt