Korda György halhatatlan

Péntek Orsolya
2005. 02. 05. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az agresszív reklám errefelé sokáig nem volt divat, valószínűleg azért, mert az európai embert intellektuálisan, humorral vagy szépséggel is meg lehet győzni arról, hogy valami jó, szemben a tengerentúlival, akit nem meggyőzni akarnak valamiről, hanem letarolni, hogy azt az izét vegye meg, azonnal. A magyarországi reklámok tulajdonképpen tűrhetőek voltak egy ideig. Aztán megérkezett a Media Markt. Nem akart meggyőzni. Eladni akart. A Media Markt-reklámok a reklámművészet (igen, van olyan) giccsei voltak: feltűnőek és felszínesek, a vörös-fekete plakátjaik szemen ütöttek, a humoruk közönséges és idétlen volt („Ezt kérte a fiacskám karácsonyra”: kit érdekel?), a stílusuk pedig nemhogy rossz volt, de nem volt. Aztán valami történt. A napokban megjelent az új széria, az ál-Korda Györgyös, és a város hirtelen jó kedvű lett. (Szegény Korda György. Sokféleképpen be lehet kerülni a halhatatlanok közé, és neki épp így sikerült.) Jön a figura, és köszön („szevasztok, srácok, ha már ilyen fiatalon érdeklődtök a zenekultúra iránt…”) és vele jön a leírhatatlan döbbenet a kölkök arcán, a kettő együtt meg annyira abszurd, mint a Kádár-korból itt ragadt parlagfüves nadrágszíjtelken a kint felejtett laptop, egy eltévedt Karel Gott-CD, mondjuk Frank Zappa és Wolfgang Amadeus között, vagy mint maga Korda György (az igazi) 2005-ben. Ez elég is lett volna, persze a stílusváltás nem megy egyik pillanatról a másikra, úgyhogy a humorból a jelenet végére sikerül visszapörögni a jól megszokott semmitmondásba. „Ne hagyja magát átverni! 2005 az okosok éve!” – és a két, teljesen értelmetlen szlogen úgy lóg egy zseniális parodista jelenetén, mint a happy end a horrorfilmeken, a rossz rím a versen, vagy egy viccen a poén magyarázata – ha 2005 tényleg az okosok éve lenne, nem rúgna labdába, aki kitalálta ezt a mondatot, és ha kíváncsi arra is, hogy miért nem tetszik: azért, mert „hülye azért nem vagyok”. Az se volt jobb szlogen, bár a szokatlansága tarolt, egy időben minden metrókocsiban utazott legalább egy okos, akit nyilván a rettenetes mennyiségű esze hajtott arra, hogy nejlonszatyrokon hirdesse a szellemi képességeit – no meg a céget, mert az tényleg nem hülye, ha ezt képes volt beetetni.
Tényleg, Korda György vajon hol vásárol?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.