Az OTP Bank vámüzletága a napokban olyan új rendszert vezet be, amely a vámhivatalok számára 2005. március elejétől lehetővé teszi a vámbefizetések internetes lekérdezését – mondta Wolf László, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese. Hozzátette, hogy az új rendszer mind a vámhivatalok, mind az ügyfelek számára kedvező, és tovább javítja az OTP Bank vámüzletágának munkáját. Wolf tájékoztatása szerint az OTP a vámpénztári piacon csaknem 90 százalékos részesedéssel rendelkezik.
Az OTP vámüzletága 1998 májusa és 2004 decembere között 670 milliárd forint összegű vámbefizetés továbbításában működött közre, a bankkártyás fizetések értéke ez idő alatt elérte a 375 milliárd forintot. A bank vámpénztári szolgáltatásait jelenleg 51 ezer vállalkozói ügyfél és 23 ezer magánszemély veszi igénybe.
Ledniczkyné Bárány Erzsébet, az OTP üzletág-igazgatója elmondta, az új vámbefizetési szolgáltatás legfőbb érdeme az, hogy az ügyfelek számára a korábbi három-öt napról szinte azonnalivá teszi azt az időt, amely révén az árujukról szabadon rendelkezhetnek. Az on-line szolgáltatás ugyanis igen rövid időn belül, maximum negyedóra alatt igazolja, hogy a vámáru után kifizették-e a szükséges közterheket.
Az igazgató szerint a vámhatóság is jól jár, a rendszer révén a vámfizetésekről on-line módon kaphat értesítést, illetve betekintést az OTP által működtetett egyedülálló rendszer, az automata vámpénztári rendszer révén. Az OTP Bank kimutatása szerint az ország uniós csatlakozását követően jelentősen csökkentek ugyan a hagyományos vámeljárásokkal járó vámbefizetések, illetve vámkezelések, de új befizetési jogcímen, például a regisztrációs adó révén más jellegű kötelezettségeket kell teljesíteniük az importőröknek.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség