Pártpropaganda közpénzből az APEH-től

Az APEH megrendelésére, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) szövegezésében az MSZP szlogenjével jelent meg fizetett, egész oldalas hirdetés több napilapban, amely állítja, hogy a kabinet az idén igazságosabb adórendszert vezetett be.

Swendt Pál
2005. 02. 10. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lendületben az ország – olvasható az MSZP pártszlogenje a közpénzből fizetett, kormányzati propagandát népszerűsítő reklámon. Az adóhivatal Kiss Ferenc gazdasági vezető aláírásával lapunkhoz is eljuttatta a „társadalmi célú” hirdetés megrendelését, amelyben arról tájékoztat: a megjelenést úgy kívánják lebonyolítani, hogy Szigetvári Viktor, a MeH helyettes államtitkára közvetlenül juttatja el az ehhez szükséges grafikát szerkesztőségünkbe. A más lapokban már közzétett hirdetés címe szerint „Idén kicsit több jut a családjára”, miután az idén a kormány sokkal igazságosabb adórendszert vezetett be, ezért ebben az évben 26 helyett 18 százalékos adót kell fizetni, amellyel „legjobban az átlagos, és az átlag alatti keresetű emberek járnak”. Az ő jövedelmük januártól fizetésemelés nélkül is havonta nettó 4667 forinttal, egész évben nettó 56 ezer forinttal lesz több, mint tavaly – olvasható a tájékoztatóban. A közölt táblázatból kiderül, hogy a propagált jövedelemtöbbletre csak legkevesebb bruttó 125 ezer forintos fizetés esetén számíthatunk. Aki csak bruttó 80 ezer forintot keres, az mindössze 2327 forint adót takaríthat meg. A hirdetés csak lábjegyzetben említi, hogy a 18 százalékos adókulcs csak évi másfél millió forintos jövedelemhatárig igaz, és ugyanitt tájékoztat arról is, hogy az igénybe vett kedvezmények továbbra is befolyásolják a ténylegesen fizetendő adót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.