4-es metró: a kezdetek kezdete

2005. 03. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hét konzorcium nyújtott be pályázatot a 4-es metró alagútfúrási tenderére. A 12 nagy pályázat közül ez az első, viszont ennek is hátravan még az előminősítési eljárása, amely után három-öt konzorcium dolgozhat ki részletes tendert az alagútépítés megvalósítására. Az első kapavágásra egy év múlva kerülhet sor, addig csak a beruházáshoz kapcsolódó kisebb kiegészítő munkák lehetségesek. Az alagútépítési pályázat után bírálják el az állomások szerkezetének kiépítésére és a járműbeszerzésre szolgáló tendereket – mondta lapunknak Pandula József, a DBR Metró Projekt Igazgatóság helyettes vezetője.
Mint ismert, a hónap elején a Keleti pályaudvarnál csak az aluljárórendszer kialakítása kezdődött meg. A metróépítés előreláthatóan 2009 végéig tart, ekkor adhatják át első szakaszát – a Kelenföldtől a Baross térig tartó részét – az utazóközönségnek. A 236 milliárd forintos beruházásból mintegy tízmilliárdba kerül az alagútfúrás. Úgy tudjuk, több konzorciumban érdekeltek hazai építő cégek is, mások pedig idegen, akár tengerentúli társaságokat tömörítő csoportok.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.