Hét konzorcium nyújtott be pályázatot a 4-es metró alagútfúrási tenderére. A 12 nagy pályázat közül ez az első, viszont ennek is hátravan még az előminősítési eljárása, amely után három-öt konzorcium dolgozhat ki részletes tendert az alagútépítés megvalósítására. Az első kapavágásra egy év múlva kerülhet sor, addig csak a beruházáshoz kapcsolódó kisebb kiegészítő munkák lehetségesek. Az alagútépítési pályázat után bírálják el az állomások szerkezetének kiépítésére és a járműbeszerzésre szolgáló tendereket – mondta lapunknak Pandula József, a DBR Metró Projekt Igazgatóság helyettes vezetője.
Mint ismert, a hónap elején a Keleti pályaudvarnál csak az aluljárórendszer kialakítása kezdődött meg. A metróépítés előreláthatóan 2009 végéig tart, ekkor adhatják át első szakaszát – a Kelenföldtől a Baross térig tartó részét – az utazóközönségnek. A 236 milliárd forintos beruházásból mintegy tízmilliárdba kerül az alagútfúrás. Úgy tudjuk, több konzorciumban érdekeltek hazai építő cégek is, mások pedig idegen, akár tengerentúli társaságokat tömörítő csoportok.
Most a magyar tudományos élet megújítása ellen indított támadást a Soros-hálózat