Idén tizennégy autópálya-szakasz finanszírozását kell megoldania a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek, majd pedig az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt.-nek. Így kétféle hitelfelvételre lesz szükség: egyrészt az NA Rt. visszafizeti a költségvetésbe azt az összeget, amit 2004-ben kifizettek útépítő cégeknek a már átadott szakaszok után, másrészt a folyamatban lévő beruházásokhoz is szükséges forrásokat biztosítani. A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban lapunk érdeklődésére azt közölték, hogy jelenleg a tárca és a Pénzügyminisztérium szakemberei dolgoznak a hitelfelvételi konstrukción. Az NA Rt. igazgatósága időközben arról hozott elvi döntést, hogy további információk kellenek a hitelfelvételi folyamat megindításához. Információink szerint a lebonyolításához legalább fél év szükséges.
A folyamatban lévő beruházások költségigénye a 2005. esztendőben a kormány határozata szerint 158 milliárd forint, ezt a pénzt viszont az ÁAK Rt.-nek szükséges előteremtenie, miután átveszi az NA Rt.-től a beruházói feladatokat. Az autópályák üzemeltetését végző ÁAK Rt. viszont csak a harmadik negyedévben lesz abban a helyzetben, hogy a fejlesztésekhez a piacokról vegyen igénybe forrásokat. A hitel felvételét a Magyar Fejlesztési Bank Rt.-re bízta a kormány, ám az összeg nagyságából adódóan ez is hónapokat vehet igénybe.

A falon át hajtott be egy kamion a családi házba – az ágyában alvó lány súlyosan megsérült