Demszky ígért, a bizottság ítélt

Az illetékes fővárosi bizottság leszavazta a városvezetés úgynevezett méltányosabb, igazságosabb és több kedvezményt nyújtó parkolási rendszer bevezetését célzó stratégiáját.

2005. 03. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elavulttá vált Budapest első, tizenkét évvel ezelőtti parkolási rendelete. A megnőtt gépkocsiforgalom és tárolási igény alapján kialakított új, egységes rendszer több kedvezményt is bevezet – közölte Demszky Gábor főpolgármester. Így már a lakók által tartósan használt, bérelt, lízingelt gépkocsik, illetve a cégautók után is ingyenes vagy kedvezményes parkolásra lesznek jogosultak, a kerületek döntése szerint. A védett övezeteken kívül 3-4 órára növekszik a várakozási idő, az I., a VI., a VII., a VIII. és a XIII. kerület néhány területén pedig korlátlan ideig állhatnak az autók. Szabályozzák az áruszállítás, szervizelés, betegellátás eseteit is – hangsúlyozta. Az egy órát meghaladó parkolásnál a megváltott jegy lejárta után 15 perc türelmi időt vezetnek be, s csak ezután bírságolhatnak az őrök. A kerékbilincselésért 7500 forintot fizettetnek mindenütt, s ha a szerelés közben érkezik a tulajdonos, akkor a díj ellenében le kell szerelni a bilincset. A főváros őrzött P+R parkolóiban egy BKV-jegy áráért, azaz 160 forintért hagyhatjuk járművünket 6 és 19 óra között, míg éjszaka 96 forint lesz a tarifa. Arról is rendelkeznek, hogy a három fővárosi parkolási társulásnak kötelezően egységes ügyfélszolgálati irodákat kell nyitniuk az érintett kerületekben, továbbá olyan sűrűn kell telepíteniük az órákat, hogy azok bármely parkolóhely 50 méteres körzetében elérhetők legyenek.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint a rendelet csak az első lépés az egységes parkolás felé. Kiemelte: az érintettekkel való egyeztetéseket követően a szakemberek által kialakított stratégia nem bevételszerzésre épít, hanem fő célja a forgalomszabályozás. – Tíz-tizenöt év alatt el kell érni, hogy a közterületeken várakozók legalább felét mélygarázsokba, parkolóházakba tereljék – mondta.
Szálka Miklós fővárosi fideszes képviselő ellentmondásosnak tartja a rendeletet, koncepciótlannak a stratégiát. Mint lapunknak elmondta: a tervezetet tegnap tárgyalta először a városüzemeltetési bizottság, s még a szocialista képviselők sem támogatták azt.

Visszatért sajtófőnök. A Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatójává nevezte ki Demszky Gábor Nyáry Krisztiánt, volt sajtófőnökét – erősítette meg maga az érintett a Népszabadság értesülését. Nyáry 1996 és 2000 között volt a főpolgármester sajtófőnöke, majd annak a Sawyer Miller Group Kft.-nek a munkatársa, amelynek vezetője a Demszky kampányait több ízben is irányító Bruck Gábor. Korábban a céget bízták meg a négyes metró PR-munkáival.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.