A közbeszerzési pályázaton részt vevő lehetséges szállítók a múlt hét végén még egy alkalommal módosíthatták árajánlataikat, illetve javaslatot tehettek a szerelvények karbantartására és takarítására. A tenderen győztes céggel ugyanis nemcsak a járművek szállítására, hanem harmincéves üzemeltetésükre is szerződést köt a MÁV Rt. Nem mindegy ugyanakkor, hogy mikortól közlekednek a MÁV hálózatán a korszerű és kényelmes motorvonatok: a fejlesztésről kormányhatározat rendelkezik. Amennyiben a kabinet döntésének meg tud felelni a MÁV, még a választások előtt megjelenhet az első szerelvény. Iparági információk szerint ilyen megrendelések esetében a szállítási idő – a szerződéstől számítva – 14–24 hónap.
Az előminősítést követően a tárgyalásokat a magyar–svájci Ganz Transelektróval, a francia Alstommal, illetve a kanadai Bombardierrel kezdte meg a MÁV. A német Siemens ajánlatát nem tartotta megfelelőnek az értékelőbizottság. Ugyanakkor egyes információk szerint mostanra az Alstom is kiesett a versenyből. A MÁV saját forrás híján hitelből vásárolja meg a motorvonatokat olyan formán, hogy a futamidő alatt fizeti ki a járművek árát, illetve az üzemeltetési és karbantartási költségeket, a finanszírozási szerződést viszont külön köti meg. A harminc motorvonatot a tervek szerint Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Székesfehérvár és a Budapest–Tatabánya vonalon helyezi majd forgalomba a MÁV.
Új vezetők. Értesüléseink szerint hamarosan személyi változások lesznek a MÁV Rt.-nél. Az egyelőre üresen álló stratégiai vezérigazgató-helyettesi posztot március 21-től Kozák Tamás tölti be, ugyanekkortól lesz Zsákai László György a gépészeti üzletág igazgatója.

Robbanásveszély a nyári utakon? Csak a guminyomás miatt!