Jó formában a sikermodell

Alapjaiban újult meg a Daewoo Matiz. Az útjainkon futó egyik legnépszerűbb kis autó második generációja nemcsak modernebb műszaki tartalommal, hanem vadonatúj névvel kezdi meg az új modellévet – immár Chevrolet Spark néven. Az új mini április közepétől a Chevrolet-kereskedésekben várja az érdeklődőket.

Jávor József
2005. 03. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első sorozathoz hasonlóan – amelyből mintegy 630 000 példány fogyott Európában – a kompakt kisautó második generációja is modern formatervével, átgondolt térergonómiájával, robusztus szerkezetével és vevőcsalogató árával hívja fel magára a figyelmet. Három felszereltségi szint és két, az Euro– 4-es környezetvédelmi szabványnak megfelelő benzinmotor (0,8 és 1,0 literes) van a palettán. Az előző sorozathoz képest a Spark átlagfogyasztása nagymértékben, 100 kilométerenként 0,9 literrel csökkent.
Az utastérben a legnagyobb változást a teljesen áttervezett műszerfal jelenti. A kezelőszerveket két jól elkülönített csoportra osztották: a vezető látóterének közepén helyezkednek el az ellenőrző és visszajelző lámpák, a műszerfal közepén pedig – ahol az összes utas jól láthatja – az analóg és digitális műszereket tartalmazó egység található.
A jó térkihasználásnak és a 2,345 mm-es tengelytávnak köszönhetően az ötüléses kisautó meglepően tágas és kényelmes. A csomagtartó befogadóképessége 170 liter, de a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető, így hosszabb tárgyak szállítása sem jelenthet gondot.
Kompakt külső méreteinek (a hosszúság 3,495, a szélesség 1,495, a magasság pedig tetősínnel együtt 1,518 mm), illetve kis, csupán 9,2 méter átmérőjű fordulókörének köszönhetően a Chevrolet minije nemcsak nagyon fordulékony, hanem szinte minden parkolóhelyre befér. A kedvező méretek mellett a parkolást könnyíti a szériában beszerelt szervokormány is.
A passzív biztonság alapelemei mellett a Spark átfogó biztonsági felszereltséggel is rendelkezik. A piactól és a felszereltségi szinttől függően az alapkivitelhez tartozhat a vezető és utas oldali légzsák, az oldallégzsákok, a mind az öt ülésnél hárompontos biztonsági öv és fejtámla, az elektromosan működtetett övelőfeszítők és erőhatárolók, illetve az energiaelnyelő kormányoszlop és a térdet védő biztonsági betét.
A Spark sokat nyújt az aktív biztonság terén. A Bosch által szállított és a szériaszerelvények közé tartozó, négycsatornás blokkolásgátló mellett a teljesen új fejlesztésű hátsó, csatolt lengőkaros futómű is fontos szerephez jut e téren. A korábban alkalmazott merev tengelyhez képest az új egység a kerekek sokkal pontosabb megvezetését és agilisabb irányíthatóságot garantál, ugyanakkor a rugózási komfort is sokat javult.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.