Az első sorozathoz hasonlóan – amelyből mintegy 630 000 példány fogyott Európában – a kompakt kisautó második generációja is modern formatervével, átgondolt térergonómiájával, robusztus szerkezetével és vevőcsalogató árával hívja fel magára a figyelmet. Három felszereltségi szint és két, az Euro– 4-es környezetvédelmi szabványnak megfelelő benzinmotor (0,8 és 1,0 literes) van a palettán. Az előző sorozathoz képest a Spark átlagfogyasztása nagymértékben, 100 kilométerenként 0,9 literrel csökkent.
Az utastérben a legnagyobb változást a teljesen áttervezett műszerfal jelenti. A kezelőszerveket két jól elkülönített csoportra osztották: a vezető látóterének közepén helyezkednek el az ellenőrző és visszajelző lámpák, a műszerfal közepén pedig – ahol az összes utas jól láthatja – az analóg és digitális műszereket tartalmazó egység található.
A jó térkihasználásnak és a 2,345 mm-es tengelytávnak köszönhetően az ötüléses kisautó meglepően tágas és kényelmes. A csomagtartó befogadóképessége 170 liter, de a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető, így hosszabb tárgyak szállítása sem jelenthet gondot.
Kompakt külső méreteinek (a hosszúság 3,495, a szélesség 1,495, a magasság pedig tetősínnel együtt 1,518 mm), illetve kis, csupán 9,2 méter átmérőjű fordulókörének köszönhetően a Chevrolet minije nemcsak nagyon fordulékony, hanem szinte minden parkolóhelyre befér. A kedvező méretek mellett a parkolást könnyíti a szériában beszerelt szervokormány is.
A passzív biztonság alapelemei mellett a Spark átfogó biztonsági felszereltséggel is rendelkezik. A piactól és a felszereltségi szinttől függően az alapkivitelhez tartozhat a vezető és utas oldali légzsák, az oldallégzsákok, a mind az öt ülésnél hárompontos biztonsági öv és fejtámla, az elektromosan működtetett övelőfeszítők és erőhatárolók, illetve az energiaelnyelő kormányoszlop és a térdet védő biztonsági betét.
A Spark sokat nyújt az aktív biztonság terén. A Bosch által szállított és a szériaszerelvények közé tartozó, négycsatornás blokkolásgátló mellett a teljesen új fejlesztésű hátsó, csatolt lengőkaros futómű is fontos szerephez jut e téren. A korábban alkalmazott merev tengelyhez képest az új egység a kerekek sokkal pontosabb megvezetését és agilisabb irányíthatóságot garantál, ugyanakkor a rugózási komfort is sokat javult.

Kiderült, hogyan szivároghatott ki a Tisza-lista: egyszerűen elbaltázták