Vidámságot és kellemes élményeket sugall az Aygo atmoszférája, utasterében nyoma sincs az elcsépelt közhelyeknek. A karoszszériára jellemző életteli hangsúlyok az utastérben is visszaköszönnek: a kiskocsi lendületes, dinamikus és formabontó. Szép teljesítmény a Toyota mérnökeinek részéről, hogy a rövid karosszériában ilyen nagy utasteret tudtak kialakítani – a hely hátul is elég nagy, így akár négyen is kényelmesen elférnek az Aygo fedélzetén. Ennek persze ára van, így hát a csomagtértől nem érdemes csodákat várni, de ebben a kategóriában már az is elegendő, ha egy sporttáska befér a poggyásztérbe.
A miniautó 1,0 literes, teljesen új, háromhengeres VVT-i motorja jelenleg a világ legkönnyebb egysége: a 69 kilogrammot nyomó erőforrás 68 lóerőt teljesít. Ráadásul a motor nemcsak a kilókkal spórol, hanem az üzemanyaggal is: átlagosan csupán 4,6 literre van szüksége 100 kilométerenként. S amilyen kicsi és takarékos, olyan biztonságos is az Aygo. Erről a Toyota által kifejlesztett különleges karosszériaszerkezet, az akár nyolc légzsák, a szériában adott ABS és EBD, illetve a széles körben használt nagy szilárdságú acél gondoskodnak. Mivel az Aygo városi kisautó, telitalálat a Toyota részéről az automatizált kuplungos váltó, azaz az M-MT beszerelése. Ez a rendszer egyesíti a kézi és az automatikus váltóművek előnyeit, ám sokkal olcsóbb megoldás a hagyományos automatikus váltónál. Az utóbbi években bemutatott Toyoták esetében már megszokhattuk, hogy a cég igyekszik csökkenteni modelljeinek fenntartási költségeit. Nem kivétel ez alól az Aygo sem, hiszen a szupertakarékos motor mellett a miniautó tulajdonosai a kategória legcsekélyebb biztosítási díjainak és legkisebb karbantartási költségeinek is örülhetnek.
A Toyota Aygo Európa egyik legmodernebb autógyárában készül a csehországi Kolínban. A Peugeot–Citroënnel közösen épített üzem éves kapacitása 300 ezer kisautó, ennek harmada lesz Aygo. A japán–francia vállalkozás teljes beruházása 1,5 milliárd eurót tesz majd ki, s jelenleg 1500 alkalmazottat foglalkoztatnak.

Menczer Tamás: Elszólták magukat, blöff az egész Tisza