Kis autó, nagy ötletek

Már gyártják, néhány hónap múlva pedig árusítják is a Toyota városi kisautóját, az Aygot. A vagány miniautó egyrészt különleges formatervével, másrészt szellemes ötleteivel és modern technikájával állít mércét saját kategóriájában.

Nagy Károly
2005. 03. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vidámságot és kellemes élményeket sugall az Aygo atmoszférája, utasterében nyoma sincs az elcsépelt közhelyeknek. A karoszszériára jellemző életteli hangsúlyok az utastérben is visszaköszönnek: a kiskocsi lendületes, dinamikus és formabontó. Szép teljesítmény a Toyota mérnökeinek részéről, hogy a rövid karosszériában ilyen nagy utasteret tudtak kialakítani – a hely hátul is elég nagy, így akár négyen is kényelmesen elférnek az Aygo fedélzetén. Ennek persze ára van, így hát a csomagtértől nem érdemes csodákat várni, de ebben a kategóriában már az is elegendő, ha egy sporttáska befér a poggyásztérbe.
A miniautó 1,0 literes, teljesen új, háromhengeres VVT-i motorja jelenleg a világ legkönnyebb egysége: a 69 kilogrammot nyomó erőforrás 68 lóerőt teljesít. Ráadásul a motor nemcsak a kilókkal spórol, hanem az üzemanyaggal is: átlagosan csupán 4,6 literre van szüksége 100 kilométerenként. S amilyen kicsi és takarékos, olyan biztonságos is az Aygo. Erről a Toyota által kifejlesztett különleges karosszériaszerkezet, az akár nyolc légzsák, a szériában adott ABS és EBD, illetve a széles körben használt nagy szilárdságú acél gondoskodnak. Mivel az Aygo városi kisautó, telitalálat a Toyota részéről az automatizált kuplungos váltó, azaz az M-MT beszerelése. Ez a rendszer egyesíti a kézi és az automatikus váltóművek előnyeit, ám sokkal olcsóbb megoldás a hagyományos automatikus váltónál. Az utóbbi években bemutatott Toyoták esetében már megszokhattuk, hogy a cég igyekszik csökkenteni modelljeinek fenntartási költségeit. Nem kivétel ez alól az Aygo sem, hiszen a szupertakarékos motor mellett a miniautó tulajdonosai a kategória legcsekélyebb biztosítási díjainak és legkisebb karbantartási költségeinek is örülhetnek.
A Toyota Aygo Európa egyik legmodernebb autógyárában készül a csehországi Kolínban. A Peugeot–Citroënnel közösen épített üzem éves kapacitása 300 ezer kisautó, ennek harmada lesz Aygo. A japán–francia vállalkozás teljes beruházása 1,5 milliárd eurót tesz majd ki, s jelenleg 1500 alkalmazottat foglalkoztatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.