Gyors döntésekkel két év múlva akár már épülhetne is Budapesten a négy éve tervezett ötös metró, más néven az észak–déli regionális gyorsvasút – jelentette be tegnap Lakos Imre (SZDSZ), a fővárosi városüzemeltetési bizottság elnöke. Szerinte a 600 milliárd forintos beruházás első üteme 130 milliárd forintból 2007-ben indulna az Astoria és a Lágymányosi híd között. – Tárgyalunk a beruházás EIB-finanszírozásáról, az EU kohéziós alapjánál is pályáznánk, de a kormány támogatása elengedhetetlen – emelte ki a politikus.
Fábry György, a terveken dolgozó Főmterv Rt. irodavezetője elmondta: a szentendrei HÉV és az esztergomi vasút Óbudán egyesülne, majd a Szépvölgyi útnál a föld alá vezetve, a Duna, illetve a Margit-sziget alatt érné el Pestet a Szent István parknál. A Lehel tér, az Oktogon, a Klauzál tér, a Kálvin tér érintésével a Boráros tértől ismét a felszínen haladna a gyorsvasút két irányban, Csepel–Ráckeve felé.
– Légvárak alatt suhan a papírmetró – jellemezte a bejelentést Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője. Mint azt a Magyar Nemzetnek mondta, elvben támogatnák az ötletet, csakhogy még a négyes metró sem épül. Felhívta a figyelmet arra, hogy a városvezetésnek inkább a kátyúk eltüntetésével kellene foglalkozni.
Deutsch Tamás: A legdurvább ideológiai, politikai támadásokra számíthatunk Várhelyi Olivér kapcsán