Stadler Flirt motorvonatokat vásárol a MÁV Rt. a főváros környéki elővárosi forgalom egy részének lebonyolítására. Az igazgatóság tegnap a közbeszerzési pályázat két versenyben maradt ajánlattevője közül a magyar–svájci Ganz Transelektro–Stadler Bussang konzorcium járművei mellett döntött. A cégnek 30 darab négyrészes, 375 fő befogadására alkalmas motorvonatot szállít a konzorcium, egyben harminc évig vállalja a szerelvények karbantartását és tisztítását. Eredetileg négy pályázó, a francia Alstom, a német Siemens, valamint a kanadai Bombardier és a Ganz–Stadler adott ajánlatot a MÁV-nak: előbb a Siemens, majd a múlt héten tartott árlicittárgyalást követően az Alstom is kiesett.
Lékai Gusztáv, a MÁV Rt. főigazgatója tegnap úgy nyilatkozott: a Bombardier olcsóbban szállította volna a járműveket, viszont a Ganz–Stadler motorvonatának karbantartási és energiafelhasználási költsége kedvezőbb. A beszerzési ár motorvonatonként 4,96 millió euró, karbantartásért 125 ezer eurót fizet évente a vasúttársaság, a tisztítási és takarítási költség pedig 10 400 euró a szerződéstervezet szerint. Az új villamos motorvonatok szállítója azt vállalja, hogy az első 400 ezer kilométert hiba nélkül teljesítik a járművek. Értesüléseink szerint a magyar beszállítói hányad a kezdeti 20-23 százalékról a 15. motorvonatnál 27-30 százalékra emelkedik, a 28. járműnél pedig 40-42 százalékos szintet ér el.
Változások a cég élén. Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója 2005. március 21-i hatállyal a vasúttársaság stratégiai vezérigazgató-helyettesévé Kozák Tamást, Zsákay László Györgyöt pedig 2005. március 11-i hatállyal a gépészeti üzletág főigazgatójává nevezte ki – erősítette meg a MÁV az információnkat.