Milliárdos kormányzati kommunikáció

Munkatársainktól
2005. 03. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A négy kormányzati kommunikációs pályázat közül háromnak már megvan a nyertese. A Miniszterelnöki Hivatal (MeH) 2005-ben 1,4 milliárd forintot szán ilyen célra – mondta el tegnap Batiz András kormányszóvivő. A MeH 2006. június 30-ig 900 millió forintot kívánt költeni reklámok elhelyezésére, az úgynevezett médiavásárlási pályázatot a Mediaedge: Hungary Kft. nyerte. Nyomdai munkákra ugyancsak a jövő év közepéig 550 millió forintot akar fordítani a kancellária, ezt a feladatot a Magyar Hivatalos Közlönykiadó kapta. Az öt, összesen 227,8 milliós közvélemény-kutatási pályázatból hármat a Szonda Ipsos, kettőt pedig a Medián nyert el. Ezek a feladatok csak év végig szólnak. A kormányzati kommunikációval kapcsolatos 275 millió forintos kreatív ügynökségi pályázat nyertesét a jövő héten ismertetik.
Halász János, a Fidesz-frakció szóvivője a bejelentésre reagálva azt mondta: a MeH kommunikációs pályázatai a „kormányzati dumagépezet fenntartását szolgálják”. Elképesztőnek nevezte, hogy 1400 millió forintot költenek ilyen célokra, holott az utóbbi időben a szocialisták választási ígéreteiket sorra szegik meg, hivatkozva arra, hogy nincs elegendő pénz.
Ötven százalékkal csökkentették a gátépítés támogatását, kevesebb lett a felsőoktatás támogatása, nem épült meg a 800 kilométer autópálya, nincs ingyentankönyv és szívgyógyszer, az ápolók pedig nem kapták meg a nekik ígért hűségjutalmat – mondta. A Fidesz ezért azt javasolja, hogy a kormány ne költsön saját „dumagyárának” fenntartására, hanem csoportosítsa át ezeket az összegeket például az árvíz elleni védekezésre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.