A négy kormányzati kommunikációs pályázat közül háromnak már megvan a nyertese. A Miniszterelnöki Hivatal (MeH) 2005-ben 1,4 milliárd forintot szán ilyen célra – mondta el tegnap Batiz András kormányszóvivő. A MeH 2006. június 30-ig 900 millió forintot kívánt költeni reklámok elhelyezésére, az úgynevezett médiavásárlási pályázatot a Mediaedge: Hungary Kft. nyerte. Nyomdai munkákra ugyancsak a jövő év közepéig 550 millió forintot akar fordítani a kancellária, ezt a feladatot a Magyar Hivatalos Közlönykiadó kapta. Az öt, összesen 227,8 milliós közvélemény-kutatási pályázatból hármat a Szonda Ipsos, kettőt pedig a Medián nyert el. Ezek a feladatok csak év végig szólnak. A kormányzati kommunikációval kapcsolatos 275 millió forintos kreatív ügynökségi pályázat nyertesét a jövő héten ismertetik.
Halász János, a Fidesz-frakció szóvivője a bejelentésre reagálva azt mondta: a MeH kommunikációs pályázatai a „kormányzati dumagépezet fenntartását szolgálják”. Elképesztőnek nevezte, hogy 1400 millió forintot költenek ilyen célokra, holott az utóbbi időben a szocialisták választási ígéreteiket sorra szegik meg, hivatkozva arra, hogy nincs elegendő pénz.
Ötven százalékkal csökkentették a gátépítés támogatását, kevesebb lett a felsőoktatás támogatása, nem épült meg a 800 kilométer autópálya, nincs ingyentankönyv és szívgyógyszer, az ápolók pedig nem kapták meg a nekik ígért hűségjutalmat – mondta. A Fidesz ezért azt javasolja, hogy a kormány ne költsön saját „dumagyárának” fenntartására, hanem csoportosítsa át ezeket az összegeket például az árvíz elleni védekezésre.

Orbán Viktor végre megmutatta, kik a legfontosabbak számára – és nem a politika!