Motorvonattender: belső MÁV-vizsgálat

Vizsgálatot rendelt el a MÁV Rt. vezetője a cégnél a motorvonattenderrel kapcsolatban megjelent nyilatkozat miatt. A vizsgálat lezártáig felfüggesztették munkaköréből a tendert bíráló vezérigazgató-helyettest.

Putsay Gábor
2005. 03. 24. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felfüggesztette állásából a belső vizsgálat lezárultáig Mándoki Zoltán vezérigazgató Ökrös Andrást, a MÁV Rt. pénzügyi vezérigazgató-helyettesét az Indexben megjelent tegnapi nyilatkozata miatt. Ökrös András kifogást emelt egy múlt héten lezárult közbeszerzési tender ellen. A MÁV Rt. igazgatósága arról döntött, hogy a két versenyben maradt ajánlattevő közül a magyar– svájci Ganz Transelektro–Stadler konzorcium kap megrendelést 30+30 (utóbbi opció) elővárosi motorvonat szállítására és a járművek harmincéves karbantartására. A vesztes Bombardier egyik vezetője ezt követően bejelentette, hogy nem értenek egyet a MÁV elbírálási gyakorlatával. Véleményük szerint a cég olcsóbban szállítaná a járműveket versenytársánál, ezért a Közbeszerzési Tanácshoz fordulnak, emellett készek felülvizsgálni magyarországi beruházásaikat.
A MÁV Rt. időközben felfüggesztett pénzügyi vezérigazgató-helyettese szerint részletesen át kellett volna számolni minden adatot, amit a bírálók figyelembe vettek, emellett a versenyzők ajánlatait jelenérték-számítással kellett volna összehasonlítani, nem pedig azzal a módszerrel, ahogyan történt. Elmondta: szükség lett volna arra is, hogy az értékelést végzőktől független MÁV-os szakemberek is átnézzék a számításokat. A MÁV tegnap közleményében tudatta, hogy az ajánlattevők által megvásárolt tenderdokumentáció tartalmazta az értékelési szempontokat, azok módját, ezen belül a számítási szisztémákat. A közbeszerzési eljárás egy éve alatt az értékelési kritériumokkal kapcsolatban egyetlen észrevétel és kifogás sem érkezett. Ökrös András – a társaság tájékoztatása szerint – korábban mint a MÁV Treasury vezetője, majd pénzügyi vezérigazgató-helyettese mindvégig részese volt a közbeszerzési folyamatnak, és az eljárás időszakában semmilyen kifogást nem emelt.
A MÁV igazgatósága március 18-án döntött arról, hogy a Ganz– Stadler konzorciummal kötne üzletet, a szerződést pedig harminc napon belül írnák alá. Székely Péter, a Ganz Transelektro csoport elnöke tegnap úgy nyilatkozott: megkapták a hivatalos eredményt a MÁV-tól. A MÁV által közzétett adatok szerint a Bombardier a harminc vonatra 129 millió euró, a Stadler pedig 148,8 millió euró szállítási árajánlatot adott. A fenntartási költség a Bombardiernél 219,1 millió euró, míg a Stadlernél 171,9 millió euró, így papíron 348,1 millió euró áll szemben a 320,7 millió eurós ajánlattal. Dudás Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója tegnap arról szólt, hogy tizenöt járművet Svájcban, a többit Magyarországon szerelik össze, a teljes beruházás 2250 hazai munkavállalónak jelent állást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.