Felfüggesztette állásából a belső vizsgálat lezárultáig Mándoki Zoltán vezérigazgató Ökrös Andrást, a MÁV Rt. pénzügyi vezérigazgató-helyettesét az Indexben megjelent tegnapi nyilatkozata miatt. Ökrös András kifogást emelt egy múlt héten lezárult közbeszerzési tender ellen. A MÁV Rt. igazgatósága arról döntött, hogy a két versenyben maradt ajánlattevő közül a magyar– svájci Ganz Transelektro–Stadler konzorcium kap megrendelést 30+30 (utóbbi opció) elővárosi motorvonat szállítására és a járművek harmincéves karbantartására. A vesztes Bombardier egyik vezetője ezt követően bejelentette, hogy nem értenek egyet a MÁV elbírálási gyakorlatával. Véleményük szerint a cég olcsóbban szállítaná a járműveket versenytársánál, ezért a Közbeszerzési Tanácshoz fordulnak, emellett készek felülvizsgálni magyarországi beruházásaikat.
A MÁV Rt. időközben felfüggesztett pénzügyi vezérigazgató-helyettese szerint részletesen át kellett volna számolni minden adatot, amit a bírálók figyelembe vettek, emellett a versenyzők ajánlatait jelenérték-számítással kellett volna összehasonlítani, nem pedig azzal a módszerrel, ahogyan történt. Elmondta: szükség lett volna arra is, hogy az értékelést végzőktől független MÁV-os szakemberek is átnézzék a számításokat. A MÁV tegnap közleményében tudatta, hogy az ajánlattevők által megvásárolt tenderdokumentáció tartalmazta az értékelési szempontokat, azok módját, ezen belül a számítási szisztémákat. A közbeszerzési eljárás egy éve alatt az értékelési kritériumokkal kapcsolatban egyetlen észrevétel és kifogás sem érkezett. Ökrös András – a társaság tájékoztatása szerint – korábban mint a MÁV Treasury vezetője, majd pénzügyi vezérigazgató-helyettese mindvégig részese volt a közbeszerzési folyamatnak, és az eljárás időszakában semmilyen kifogást nem emelt.
A MÁV igazgatósága március 18-án döntött arról, hogy a Ganz– Stadler konzorciummal kötne üzletet, a szerződést pedig harminc napon belül írnák alá. Székely Péter, a Ganz Transelektro csoport elnöke tegnap úgy nyilatkozott: megkapták a hivatalos eredményt a MÁV-tól. A MÁV által közzétett adatok szerint a Bombardier a harminc vonatra 129 millió euró, a Stadler pedig 148,8 millió euró szállítási árajánlatot adott. A fenntartási költség a Bombardiernél 219,1 millió euró, míg a Stadlernél 171,9 millió euró, így papíron 348,1 millió euró áll szemben a 320,7 millió eurós ajánlattal. Dudás Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója tegnap arról szólt, hogy tizenöt járművet Svájcban, a többit Magyarországon szerelik össze, a teljes beruházás 2250 hazai munkavállalónak jelent állást.

Most kell az eget fürkészni, akár Kapu Tibort is láthatja