Nem csak nézni, vezetni is élmény

Ahogyan az Opel Astra korábbi szériáinál is megszoktuk már, a gyár a jelenleg futó sorozatba is beillesztett egy nagy teljesítményű kupét. Az Astra GTC a polgári sportkocsiépítés mintapéldája, ami jól mintázza, hogyan lehet a jól bevált, hétköznapi szerkezeti elemekből igazán élvezetes autót alkotni.

Hajdu Imre
2005. 03. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Íme, itt az Astra-sorozat harmadik karosszériatípusa, a kupé, amely kihegyezve tálalja a formabontó kompakt stílusvilágát: a rövid túlnyúlások, valamint az orr- és farrész hangsúlyozottabb csúcsosodása zömök, izmos karaktert ad az autónak. Ezt a hatást az ötajtósénál 32 milliméterrel mélyebben húzódó tetővonal, valamint a 4 centiméterrel megnyújtott hossz erősíti tovább. Mindehhez mintegy másfél centivel csökkentett hasmagasság társul, ám ez nem puszta leültetés: a borítólemezek közül csak a motorháztető és az első kerékdobok közösek a családi verzióval.
A laposabb profil ellenére csaknem változatlan fejteret biztosít négy utasának a Gran Turismo Compact, hála a süllyesztett üléseknek. A csomagtér sem zsugorodott, a 380 liter a sportos kupék körében kifejezetten kedvező érték, különösen a (felárért 40:20:40 arányban) osztott ülések nyújtotta variálhatósággal együtt. A száguldásra termett idomok alatt az Astránál már jól bevált műszaki egységek dolgoznak: az IDS futóművet fejlett ESP+ menetstabilizátor zabolázza meg, felárért pedig a kormány- és gázpedál-karakterisztikát is áthangoló, ki-be kapcsolható sport üzemmódot kínáló felfüggesztési csomag is megrendelhető. A motortér legfontosabb újdonsága a GM márkáinál a nyár folyamán bemutatott 120, illetve 150 lóerővel kínált 1,9 literes turbódízel lesz, amely karbantartást nem igénylő részecskeszűrővel is felszerelhető. A választékot öt benzines és egy alapdízel teszi teljessé, a lóerőskála 90-től 200-ig terjed.
Ezt a határt valamivel feljebb húzták meg a GTC-n alapuló nagy teljesítményű koncepció mérnökei: a szigorúbbra rajzolt kupé kétliteres turbómotorja 240 lóerőt és 310 Nm nyomatékot borít az aszfaltra, 100 km/órára kevesebb mint hét másodperc alatt gyorsul az autó. A High Performance Concept egyelőre tanulmány marad, ám a GTC-vel piaci megjelenésével egy időben már rendelhető lesz a koncepció leglátványosabb extrája: a B oszlopig hátranyúló panoráma-szélvédő bámulatos térérzetet kelt, a túlzott felmelegedés ellen fokozatmentesen állítható árnyékoló védi az utasteret.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.