Egyelőre nem biztos, hogy a tervezett határidőn belül aláírhatja az új motorvonatok szállításáról a szerződést a MÁV Rt. a Ganz Transelektro-Stadler konzorciummal. A közbeszerzési pályázaton vesztes Bombardier ugyanis nem hagyja veszni a jelentős üzletet. A kanadai székhelyű Bombardiernél jelezték: a cég kedvezőbb feltételekkel szállítaná a MÁV-nak a motorvonatokat, mint versenytársa, s a vasúttársaság múlt heti döntése miatt készek a Közbeszerzések Tanácsához fordulni, adott esetben pedig felülvizsgálják a hazánkban működő vállalkozásaikat. A MÁV Rt. igazgatóságának döntése alapján a Ganz-Stadler kapott megrendelést az opcióval együtt hatvan villamos motorvonat leszállítására, illetve a járművek harmincéves karbantartására. Mint azt Lékai Gusztáv, a MÁV Rt. főigazgatója közölte, a közbeszerzési pályázaton versenyben maradt két szállító fej fej mellett haladt, műszaki téren mindkét járműtípus, a Stadler Flirt, illetve a Bombardier Talent teljesítette a vasúttársaság követelményeit.
A Bombardier olcsóbban szállítaná a járműveket, viszont a magyar–svájci gyártmányú motorvonatok karbantartási és energiafelhasználási költségei kedvezőbbek, ami a harmincéves futamidő miatt billentette javukra a mérleget. Az értékelési szempontokat figyelembe véve bizonyos esetekben a Bombardier maga mögé utasította a Stadlert. Így például az ajánlott eladási ár mellett a kanadai szállító olcsóbban vállalná a napi tisztítást, költséghatékonyság terén kedvezőbb a járművek klimatizácója és a segédüzemi berendezések működtetése, alacsonyabb a Talent motorvonatok tengelyterhelése, és a felajánlott ellentételezés nagyobb, mint amit a magyar–svájci konzorcium ajánlott. Utóbbinál viszont a magyar beszállítói hányad meggyőző, nem beszélve arról, hogy egyes fődarabokat, így transzformátorokat, villamos motorokat és a hajtásláncot is a magyar partner szállítaná.
A MÁV elővárosi motorvonattenderére eredetileg négy pályázó, a francia Alstom, a német Siemens, a Bombardier és a Ganz-Transelektro adott ajánlatot. A MÁV Rt. közölte: a Bombardier még nem kereste meg kifogásaival a társaságot.

Kiderült, hogyan szivároghatott ki a Tisza-lista: egyszerűen elbaltázták