Nem vár fordulatot az idén a Globus Rt.

Munkatársunktól
2005. 03. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén sem várható fellendülés a Globus Rt. piacán, ezért a társaság menedzsmentje a tavalyi évben elért 813 millió forintos veszteséghez képest a 2005. évben különösen nagy elmozdulást nem vár. Temesfői István elnök szerint az idei év első felében nem várható csoda, a forint árfolyama különösebben nem értékelődhet le, és a dollár esetében sem várható drágulás.
A konzervipari és gyorsfagyasztott termékek piacán több váratlan esemény is bekövetkezett, ami párosult az alapanyagok árának emelkedésével. A piacon megjelentek az olcsó ázsiai termékek, és a kereskedelmi láncok is beindították saját gyártmányaikat – közölte a Globus vezérigazgatója, Eperjesi Imre. Az exportpiacot túlkínálat jellemezte tavaly, belföldön az utolsó negyedévben csökkent a Globus termékek iránti kereslet. A tényeket összegezve Eperjesi Imre a piacot úgy jellemezte, hogy „elfogyott a levegő az iparág elől”.
A részben előre látható, részben új tényezőkből származó veszteséget a Globus le akarja faragni – közölte az elnök. Annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb nyereséges legyen a cég, most a 2005. évi stratégia kialakításán dolgoznak a vezetők. Az irányvonalakról annyit árult el a vezérigazgató, hogy egyes termelési fázisok kitelepítése is szóba került, amivel vámkiadásokat spórolhatnának meg. Temesfői István szerint 2006-ban következhet be fordulat.
A Globus Polska Ltd., a Globus Rt. leányvállalata a vártnál kisebb nyereséget ért el, mivel a zloty árfolyama a forinthoz hasonlóan jelentős erősödést ért el. A Globus Polska 145 millió forint adózás előtti eredményt produkált.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.