Még le sem zárult a százszázalékos állami tulajdonban lévő BA Rt. 4,7 milliárd forintos telekvásárlási botránya, máris újabb ügy borzolja a kedélyeket a Ferihegyi repülőtéren. Ezúttal a BA privatizációs koncepciójának kidolgozására kiírt pályázat áll a figyelem középpontjában. A tanácsadói megbízást ugyanis 624 millió forint plusz áfa összegért nyerte el a CSFB Ltd. A második legkedvezőbb ajánlatot az a KPMG Tanácsadó Kft. adta, amely mindössze 290 millió forintért vállalta volna el ugyanezt a feladatot.
*
A nyertes és vesztes ajánlat közötti 334 millió forintos különbség azért is felvet kérdéseket, mert a közbeszerzési eljárás első számú szempontja éppen az árajánlat volt, és csak további elbírálási szempontként szerepelt a feladatok terve és a végrehajtás időigénye.
A Közbeszerzési Értesítőben szereplő adatok értelmében a nyertes Credit Suisse a több mint hatszázmillió forintos megbízásért cserébe ellátja a BA Rt. privatizációs koncepciójának kidolgozására vonatkozó tanácsadói feladatokat: privatizációs alternatívákat mutat be, és javaslatot tesz az értékesítési megoldásra.
A tanácsadói szerződésre vonatkozó érdeklődésünket a BA kommunikációs osztálya azzal hárította el, hogy ebben az ügyben kizárólag az ÁPV Rt. az illetékes. A múlt héten feltett kérdéseinkre az ÁPV Rt. tegnapi lapzártáig nem válaszolt.
Aranytojást tojó tyúk. A BA privatizációjának indokoltságát számos szakértő megkérdőjelezte, hiszen a társaság az egyik legnagyobb hasznot produkáló állami vállalat, amely erőteljes bővüléssel számol. A tavalyi összesített forgalom alapján a BA a régió leggyorsabban növekvő repülőtere volt: az idén januárban az egy évvel korábbi adatokhoz képest 32,9 százalékkal nőtt a ferihegyi utasforgalom, 26 százalékkal a gépmozgások száma, 13 százalékkal pedig a cargoforgalom. A reptér becslései szerint tavalyi forgalmuk meghaladta a 30 milliárd forintot, amelyből mintegy tízmilliárd forintot fizetnek be osztalékként az államkasszába.

Magyar Péter testvérének portálja teliben tolja a Pride-ot és Karácsonyt