Bejelentést tett tegnap a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) a Magyar Magánvasút (MMV) Rt.: a társaság véleménye alapján viszszaél erőfölényével a MÁV Rt. árufuvarozási üzletága. Kukely Márton, az MMV vezérigazgatója közölte: a MÁV Rt. önkényesen értelmezi a vasúti pályahasználati szabályokat, így kizárja a magánvasutakat a jogilag már liberalizált magyar piacról. Az MMV vezetője arról tájékoztatta a versenyhivatalt, hogy a MÁV tavaly megakadályozta a magánvasút szerelvényeinek eljutását a bükkábrányi lignitbányába. A napokban pedig a magánvasút szénszállító szerelvényének eljutását hátráltatta: a 170 kilométer hosszú út megtételéhez ugyanis 9 napra volt szükség.
A MÁV Rt. szerint az MMV nem volt tisztában a vonatkozó előírásokkal. A vasúttársaság tegnap azt közölte, hogy várják a GVH állásfoglalását. Álláspontjukat véleményük szerint az a tény is alátámasztja, hogy a liberalizált magyar pályán már fuvarozott magánvasút-társaság, a szállítás a törvényi előírásoknak megfelelően, problémamentesen zajlott le. Antal Dániel, a vasútszabályozásért felelős miniszteri biztos közölte: Magyarországon még nem működik a liberalizáció, komoly az elmaradás jogharmonizációs területen, illetve az intézmények működőképességében. A magántársaságok jelenleg a Vasúti Pályakapacitás Elosztó Kft.-től kérnek engedélyt, a szervezet viszont nem felügyeli a teljes infrastruktúrát, így például az iparvágányokat. Ez pedig ellentétes az Európai Unió vasúti liberalizációval kapcsolatos irányelveivel, hiszen a magánvasutak nem kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy például az árufuvarozó üzletággal, a konkurenciával egyeztessenek. A Magyar Vasúti Hivatal áprilisban jön létre, amely később a vasúti törvény értelmében hatósági szervezetté alakul.

Halál helyett második esély: egy segélykiáltás mindent megváltoztatott