Rohammunkában folytatódik az egyik legjövedelmezőbb állami vállalat, a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációjának előkészítése: az ÁPV Rt. tegnapi tájékoztatása szerint a nettó 624 millió forintos tanácsadói megbízásuk nyertese, a Credit Suisse First Boston tanácsadó cég el is kezdte a Ferihegyi repülőtér privatizációs koncepciójának kidolgozását, amelynek munkáját április közepére befejezi. Annak ellenére, hogy a vagyonügynökség pályázatának második helyezettje, a KPMG a nyertes cégnél jóval olcsóbban, mindössze 290 millió forintért végezte volna el a privatizációs stratégia kidolgozásának tanácsadói feladatát, mégsem sikerült megszereznie a megbízást.
Az ÁPV Rt. szerződéseinek ellenőrzéséért felelős Állami Számvevőszék főtitkára, Csapodi Pál elmondta: a számvevőszék az ÁPV Rt. működését az idén is megvizsgálja, ennek során a nagy összegű tanácsadói szerződések ellenőrzését és indokoltságát külön figyelem kíséri. A Ferihegyi repülőtér privatizációjának indokoltságát egyébként számos szakértő megkérdőjelezi, ugyanis a BA hosszú évek óta az egyik legnagyobb hasznot produkáló állami vállalat, amely nemcsak az idei, de a következő évekre vonatkozóan is erőteljes bővüléssel és forgalomnövekedéssel számol. A reptér becslései szerint tavalyi forgalmuk meghaladta a 30 milliárd forintot, amelyből mintegy 10 milliárd forintot fizetnek be osztalékként az államkasszába.

Csak a legokosabbak érnek el 7 pontot ebben a vegyes műveltségi kvízben