Több mint száz dolgozó már tudja, hogy heteken belül megszűnik a munkahelye a NABI kaposvári üzemében, ám mint az autóbuszgyártó cég társasági igazgatója lapunknak elmondta, ha nem változik somogyi gyáruk rendelési állománya, a nyár végéig meg kell válniuk 168 dolgozójuktól. Bodor András nem hallgatta el: megrendelés híján akár be is zárhat kaposvári üzemük, mindazonáltal a termékváltás gondolatát is fontolgatják.
A múlt év végén Magyarországon még 739 dolgozót foglalkoztatott a NABI Rt., ám miután az Egyesült Államok közlekedési hatósága nem hosszabbította meg a cég „Buy America” szabály alóli felmentését, azaz nem kaptak zöld utat a tengerentúli nagyvárosokba készülő korszerű CompoBusok, a NABI-nál a bizonytalanság lett az úr. Pedig 2001 és 2004 között szépen emelkedett az alacsony padlós, halk járású, mutatós küllemű, környezetbarát buszok eladási száma. Négy éve még nem készült buszkarosszéria a kaposvári üzemben, 2003-ban azonban már több mint félszázat, tavaly pedig 84-et gyártottak.
A CompoBus gyártását illetően a NABI most kétségtelenül nehéz helyzetbe került. A történtek feltehetően arra kényszerítik, hogy a kompozitelemes buszok megrendelését is úgy teljesítse, mint az acélvázasokét. Kérdés viszont, hogy a termékváltás megmenti-e a cég ma még kétszáz fizikai és szellemi dolgozót foglalkoztató kaposvári gyárát.
Napi balfék: Itt van Magyar Péter üzenete a nézőknek!