A VW-nél szinte hagyomány, hogy a sikeres autók következő generációja hűségesen őrzi az előd vonalait; most azonban úgy tűnik, a cégnél nem ragaszkodtak görcsösen ehhez a tradícióhoz. A változás az orr-részen a leginkább karakteres, ahol a krómkeretes hűtőrács alul is egységet képez a légbeömlőkkel – alig titkolt utalásként a testvérmárkára, hiszen az Audik új formatervénél ugyanezt a fogást alkalmazták. S míg az előző Passat gömbölyded volt, addig a megújult modell megjelenésében az erőteljes élek dominálnak, na meg az elölre-hátulra elhelyezett hatalmas VW-emblémák.
A középkategóriában mostanában szinte kötelező a méretek növelése modellváltáskor, így aztán a Passat tengelytávja 6, hosszúsága 6,2, szélessége pedig 7,4 milliméterrel nőtt. Az eddig sem szűkös utastér ettől érezhetően komfortosabb lett, s a csomagtér is látványosan (90 literrel) bővült, így most már 565 liternyi poggyászt nyel el.
A komfort növekedése azonban nem csak milliméterekkel mérhető. A Volkswagen számos vadonatúj kényelmi és biztonsági extrát vezet be limuzinjában, például a szériában adott, gombnyomásra működő elektromos kéziféket, az indítókulcsot helyettesítő rádiós jeladót vagy a bluetoothos kommunikációs rendszert, de az új Passatban megjelenik egy, a tempomattal együtt használható rendszer is, amely automatikusan tartja a követési távolságot.
A motorkínálat hét erőforrásból áll, s ezek közül csak a 102 lóerős, 1,6-os alapmotor ismerős az előző szériából. A VW további három négyhengeres benzinest kínál (115, 150, 200 lóerő), valamint három TDI-t (105, 140, 170 LE). Később megjelenik még a palettán egy 250 lóerős V6-os is, és természetesen az összkerékhajtásra is számíthatunk majd.
Halálbüntetésre ítélhetik a volt kongói elnököt
