Van pénz a kormányzati önreklámra

A kormányprogram egyes részeinek „fizetett eszközökkel történő népszerűsítése” is szerepelt a követelmények között azon a pályázaton, amelyen kiválasztották a kabinet újabb médiaügynökségét. A kormány idén 1,4 milliárd forintot szán saját maga népszerűsítésére.

Czirják Imre
2005. 03. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Young and Rubicam nyerte a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) negyedik kormányzati kommunikációs pályázatát, 275 millió forintért 2006. június 30-ig adnak ötleteket a kabinetnek a reklámokhoz és a kampányhoz. Úgy tudjuk, az első akció valamikor tavasszal indul. A hírek szerint olyan kulcsszavak köré csoportosul, mint például az adótudatosság, adóügyek vagy a tájékoztatás az államháztartás működéséről, illetve a fogyasztóvédelem.
A kormány ebben az évben 1,4 milliárd forintot szán saját marketingjére. Ám mivel ezeket a szerződéseket általában jövő év június 30-ig kötötték, a jövő évi büdzséből is jelentős összegeket kötöttek le arra, hogy a kabinet a választási kampányban népszerűsítse önmagát. A MeH 2006. június 30-ig 900 millió forintot kívánt költeni reklámok elhelyezésére, az úgynevezett médiavásárlási pályázatot a Mediaedge: Hungary Kft. nyerte. Nyomdai munkákra ugyancsak a jövő év közepéig 550 millió forintot akar fordítani a kancellária, ezt a feladatot a Magyar Hivatalos Közlönykiadó kapta. Az öt, összesen 227,8 milliós közvélemény-kutatási pályázatból hármat a Szonda Ipsos, kettőt pedig a Medián nyert el.
Ismeretes: Gyurcsány Ferenc februári parlamenti beszédében tett ígéretet arra, hogy tevékenységében az érdemi politizálás kap nagyobb szerepet a politikai kommunikáció további erősítése helyett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.