Mintegy 2,5 millió új mobiltelefont adott el tavaly a Samsung Electronics Magyar Rt. a hazai piacon, amelyből 300 ezer saját márkájú volt – közölte tegnap Kunos Balázs, a társaság telekommunikációs üzletágának vezetője. Elmondása szerint a Samsung 15-20 százalékra szeretné növelni mobilpiaci részesedését a tavalyi 13 százalékról. Kunos az MTI-nek elmondta: miközben az idei év első negyedében a magyar piacon csökkent az új készülékek iránti kereslet, társaságuk 55 százalékkal növelte eladásait a bázishoz képest, s több mint 70 ezer telefont értékesített. Hozzátette: reményeik szerint a második negyedévben a teljes magyar piaci kereslet is bővül. Az értékesítési vezető szólt arról is, hogy társaságuk továbbra sem kíván a legolcsóbb készülék kategóriában versenyezni, s csak a 60 euró feletti mobiltelefonok piacán erősíti pozícióit.
Kunos Balázs elmondta: a dél-koreai társaság felkészült arra, hogy készülékeket szállítson a harmadik generációs mobilszolgáltatóknak (3G-s készülékek), s ezen a területen piacvezető kíván lenni. E célból a Samsung öt új mobiltelefon-modellt vezet be a közeljövőben Magyarországon. A társaság telekommunikációs üzletága a magyar piacon a múlt évben 12 milliárd forint árbevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 8,9 milliárd forinttal. A Samsung telekommunikációs üzletága globális szinten eladás tekintetében tavaly a harmadik helyen végzett.

Földrengés volt Magyarországon