Noha több mint egy hónap telt el azóta, hogy Draskovics Tibor pénzügyminiszter bejelentette a Budapest Airport (BA) Rt. 4,7 milliárd forintos telekvásárlási szerződésének felmondását, a kontraktus megkötéséért azóta sem vállalta senki a felelősséget. A Ferihegyi repülőtér áruszállítási központjának kiszemelt terület körül kirobbant botrány miatt az egyre sürgetőbbé váló fejlesztés folyamatosan későbbre tolódik, így az idénre tervezett beruházások is egyre bizonytalanabbá válnak, tetemes anyagi kárt okozva a privatizáció előtt álló repülőtérnek. Lapunk információi szerint az ecseri területet eladó cégcsoport és a vevő BA közötti tárgyalások eddig nem vezettek eredményre, így az eladók immár a vita peres úton történő rendezését fontolgatják.
Hegyi Gábor, a szerződést megkötő ACC Kft. társtulajdonosa tegnap határozottan cáfolta azokat a lapinformációkat, amelyek szerint az ecseri cargobázis területét nem a reptérnek, hanem egy ingatlanfejlesztő cégnek adták volna el. Mint mondta, a repülőtér és az M0-s út közelében fekvő területeikről jelenleg több céggel is tárgyalásokat folytatnak, s ezeket még nem zárták le. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a februárban megkötött adásvételi szerződés felbontását azért kezdeményezték, mert a kontraktusban jelentős értékű közmű kiépítésére vállaltak felelősséget, ám a reptér nem tette letétbe a szerződésben meghatározott pénzösszeget. A BA elleni perre vonatkozó kérdésünkre Hegyi úgy válaszolt: korai lenne még ilyen kijelentést tenni.
A múlt hónapban Draskovics Tibor még a „reptér döntési szabadságának visszaállításával” indokolta a szerződés megszüntetését. Eszerint a felek teljes egyetértésben döntöttek a kontraktus megszüntetéséről. A nyilatkozatot a Pénzügyminisztérium úgy kommentálta: a kontraktust azért bontották fel, hogy azt „korrektebb feltételekkel” újra meg lehessen kötni.
Az álláspontok időközben történt távolodását jelzi ugyanakkor a pénzügyi tárca tegnapi tájékoztatása, Kőszegi Márk, a pénzügyi tárca sajtóosztályának helyettes vezetője ugyanis már azt hangsúlyozta, hogy az áruszállítási központ felépítése biztos, az viszont még kérdéses, hogy az eredeti eladóval és az eredeti földterületre vonatkozólag kell-e újból megállapodni.
Szakértők arra hívják fel a figyelmet, hogy az áruszállítási központ körül kialakult huzavona behozhatatlan hátrányt okoz a fővárosnak, amely így lemarad a bécsi, prágai és varsói riválisok fejlesztései mögött, és elveszíti központi szerepét a kelet-közép-európai térségben. Hárskuti János, a BA vezérigazgatója lapunknak úgy fogalmazott, hogy késlekedés esetén Budapest 15-20 évet veszít a régiós versenyben. Anyagi veszteséget jelent továbbá, hogy egy esetleges több milliárd forintos per lecsökkenti a privatizáció előtt álló BA értékét.

Újabb tó vizében találtak életveszélyes baktériumot