Nőtt a Pannon GSM piaci részesedése

K. Tóth László
2005. 07. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pannon GSM piaci részesedése az idei év második negyedében 34,4 százalékra nőtt a korábbi három hónaphoz képest – közölte tegnap a távközlési társaság. Az aktív kártyák számában mért mobilpiaci telítettség Magyarországon június végére meghaladta a 81 százalékot. A Pannon GSM tovább folytatta jó piaci szereplését, és nettó alapon számítva jelentős mértékben növelte ügyfelei számát. Az előző év második negyedéhez viszonyítva a vállalat 236 000 új előfizetőt szerzett, és 0,1 százalékponttal bővítette piaci részesedését.
A negyedéves és az első félévi árbevételt az előző esztendő megfelelő időszakaival összehasonlítva megfigyelhető növekedés az előfizetéses ügyfelek magasabb számának és az élénkebb forgalomnak köszönhető.
A második negyedév végén Magyarország lakosságának 35 százalékának volt hozzáférése az EDGE hálózathoz.
A Pannon GSM szintén a második negyedévben kezdte meg az UMTS-lefedettség országos kiépítését, s június végére már több UMTS-bázisállomást is létesített. A nyilvános tesztidőszak alatt Budapest belvárosában az ügyfelek ingyen használhatják a cég 3G hálózatát.
A Pannon GSM százszázalékos tulajdonosa, a norvég Telenor adó előtti eredménye az év második negyedében – elsősorban a külföldi mobilérdekeltségek növekedésének köszönhetően – a vártnál kisebb mértékben, 1 százalékkal csökkent. A cég megerősítette, hogy az év egészében a tavalyinál nagyobb nyereséget vár – írta az MTI–Eco.
A Telenor árbevétele a második negyedben 16,54 milliárd koronára nőtt a tavalyi esztendő azonos időszakában elért 15,23 milliárdhoz képest. Az elemzők 16,01 milliárdot vártak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.