A megszokottól merőben eltérő oktatási módszereket ír elő a pedagógusok számára a napokban nyilvánosságra hozott szakiskolai kerettanterv. Az új, három évesre redukált képzésben kiemelt szerepet kap az egyénre szabott fejlesztés, az elméleti ismeretek halmozását pedig szituációs játékok, csoportfeladatok váltanák fel.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) által összeállított tantervi javaslat heti 12 közismereti órát ír elő a szakiskolások számára, amelyből 5 testnevelés, 2 pedig idegen nyelv, vagyis magyarra, matematikára, természet- és társadalomismeretre egyenként mindössze heti 45 perc jut – írja a lap.
Az iskolatípus egyik jellegzetessége a beilleszkedést szolgáló, osztályközösség-építés elnevezésű tantárgy, amely nem azonos a hagyományos osztályfőnöki órákkal, ezért nem is lehet az ott megszokott adminisztratív feladatokkal, programszervezéssel eltölteni az időt.
Az óra célja, hogy a sokféle általános iskolából érkező, többségében alulszocializált, motiválatlan, ismerethiányokkal küszködő tanulókat a korosztályt érintő témák – például médiafogyasztás, családi élet, tolerancia – feldolgozásával közösséggé formálja – tér ki rá a Magyar Nemzet.
A teljes cikket a Magyar Nemzet szerdai számában olvashatják.