Garantálják, hogy nem lesz drágább az elővárosi közlekedés

Nem romolhat az elővárosi közlekedés színvonala a májusban esedékes szolgáltatóváltás ellenére sem.

LM
2013. 01. 18. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ambrus András tájékoztatása szerint az egyeztetést Szűcs Lajos, a megyei közgyűlés fideszes elnöke azért kezdeményezte, mert az agglomerációban élő mintegy 800 ezer ember többsége nap mint nap használja a tömegközlekedést, nem mindegy tehát, hogy május elsejétől milyen szolgáltatást vehetnek igénybe.

A pénteki megyeházi megbeszélésen Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint vezetői, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Volánbusz Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ, a fővárosi önkormányzat és a megyei önkormányzat illetékesei vettek részt – mondta a sajtófőnök.

Nem változik a tarifa- és a vonalrendszer

A települések arra kértek garanciát a szaktárcától, hogy a jelenlegi szolgáltatás minősége – beleértve az útvonalakat, a menetrendet és a tarifákat is – ne csökkenjen a váltás miatt. Ambrus András közlése szerint Kerékgyártó János, a minisztérium főosztályvezetője az egyeztetésen arról beszélt, hogy a mostani önkormányzati hozzájárulások mellett nem fog változni a tarifa- és a vonalrendszer, illetve megmaradnak az érintett településeken az éjszakai járatok is.

A sajtófőnök tájékoztatása szerint a tanácskozás részvevői abban is megegyeztek, hogy az elkövetkező hetekben Szűcs Lajos, illetve Csenger-Zalán Zsolt és György István fideszes országgyűlési képviselők, utóbbi főpolgármester-helyettesi minőségében is, politikai egyeztetést kezdenek a minisztériummal, és a jelenlegi körben folytatják a megbeszéléseket.

Jogszabályi kötelezettség

Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter jogszabályi kötelezettségre hivatkozva hozta meg a döntést, amely szerint májustól a BKV-buszok helyett a Volánbusz járművei közlekednének a főváros és a térség kilenc települése között, mivel a személyszállítási szolgáltatásokról szóló, tavaly elfogadott törvény és az erre vonatkozó uniós rendelet alapján a BKV belső szolgáltatónak minősül, ezért Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat.

Ahogy a BKV-s elővárosi buszok üzemeltetését a Volánra, a Budapest határát átlépő HÉV-ek működtetését a MÁV-ra kell bízni – közölte a Magyar Nemzettel január hetedikén Tarlós István főpolgármester.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.