BKK: rentábilis az első ajtós felszállás

Folyamatosan emelkedik a BKK bevétele, ami az első ajtós felszállási rend bevezetésének is köszönhető.

MD
2013. 10. 29. 20:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKK ezt kedden közölte az MTI-vel, miután a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KKDSZ) múlt pénteken közleményében azt írta: az első ajtós felszállási rendszert átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltették rá a járművezetőkre, ezért azonnali vizsgálatot követelnek.

A központ álláspontja szerint Európa számos nagyvárosában, így Londonban, Párizsban, Berlinben is évtizedek óta így járnak a buszok, az extrém nagyságú forgalmat lebonyolító útvonalakon közlekedő csuklós autóbuszok kivételével az első ajtós felszállási rend tapasztalatai mind az utasok, mind pedig az üzemeltetők részéről kedvezőek.

Hangsúlyozták, hogy a rendszer fenntartása és bővítése nemcsak a BKK, hanem a jegyüket vagy bérletüket megváltó, jogszerűen utazóknak is alapvető érdekük, tőlük sok pozitív visszajelzés érkezett e témában. A tapasztalatok szerint az új vonalakon néhány nap alatt megszokják az utasok, hogy csak az első ajtónál lehet felszállni a jegy érvényesítésével, a bérlet bemutatásával. A járművezetők képzésébe a szükséges tudnivalókat már az első, ilyen rendben működő járatok indításakor beépítették, ők az eladott jegyek után jutalékot kapnak.

Közölték ugyanakkor, hogy az elmúlt heti ellenőrzéseken kiderült: nagy hiányosságok vannak a jegy- és a bérletvizsgálatokban. Az idén a kampányszerű ellenőrzés kivételével eddig 88 esetben összesen mintegy 1,4 millió forint értékű kötbért szabtak ki a szolgáltatókra az első ajtós felszállás szabályainak betartásával kapcsolatos hiányosságok miatt. Jelezték, hogy a BKK a jövőben is vizsgálja és finomítja a rendszert, hogy az ellenőrzéshez megfelelő feltételeket és körülményeket biztosítson.

A KKDSZ pénteki közleményében azt írta: a BKK alapos szakmai előkészítés nélkül vezette be az első ajtós felszállási rendszert, arra kényszerítve a járművezetőket, hogy a biztonságos közlekedés és a menetrend pontos betartása mellett a jegyeket, bérleteket is ellenőrizzék, és az ő felelősségük legyen kiszűrni a hamisakat is a mintegy ötvenféle legális utazási okmány közül.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.