Bár egyelőre kevés konkrétumot tudni a TV2 Média Csoport által a közelmúltban bejelentett tíz új (vagy megújuló) tévécsatornáról, a lapunk által megkérdezett szakértők szerint némileg kockázatosnak tűnik, hogy olyan tematikájú adók indulásáról is szó van, amelyeknek már befutott, jelentős nézettségű konkurenciája van a kínálatban. Ökrös Gergely, a Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség elnöke példaként említette, hogy két új sportcsatornát is indítana a TV2-csoport, miközben lassan már nincs annyi sportesemény idehaza, sőt az egész kontinensen, amellyel a meglévő sportadókat meg lehetne tölteni. Az érdekvédelmi szervezet vezetője jelezte: miután egy-egy sportesemény sugárzási jogáért többen versenyeznek majd, ez fölveri az árakat, ami végső soron a csatornacsomagok emelkedő díjában is jelentkezhet. Ráadásul egy áprilisi kormányrendelet nyomán a két nagy kereskedelmi televízió immár a fő csatornája után is kérhet programdíjat, ami ugyancsak áremelkedést hozhat a közeljövőben – tette hozzá. Ökrös Gergely nem tartja kizártnak, hogy egyes kisebb kábeltévék áldozatul eshetnek az átrendeződésnek, ám fölhívta a figyelmet: a csomagkínálatok átalakítása végső soron az egyes szolgáltatók üzleti döntésétől függ.
Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke azt mondta, ma még nehezen megjósolható következményei lehetnek a bővülő csatornaválasztéknak. A nézők szempontjából a változás akár kedvező is lehet, például ha a szolgáltató egy jobb, tartalmasabb műsorokat kínáló új tematikus csatornára cserél egy már meglévőt – ennek egy-egy kieső kábelcsatorna nyilván a kárvallottja lehet. A szakember kifejtette, ma még nem tudható, hogy a tévécsomagok díját összességében lefelé vagy fölfelé befolyásolja-e a változás: bár a sportcsatornáknál a drága sportjogok miatt a nagyobb konkurencia valóban árfölverő hatású lehet, azonban a többi tematikus csatorna esetében a nagyobb verseny akár csökkentheti is a tarifákat.
Megkerestük a három legnagyobb hazai tévészolgáltatót, a Telekomot, a UPC-t és a Digit, és azt tudakoltuk, a TV2-csoport új csatornái milyen elosztásban kerülhetnek a kínálatukba, illetve milyen hatással lesz mindez az általuk kínált tévécsomagok árára. Valamennyien szinte szó szerint ugyanazt válaszolták lapunknak: ebben a témában egyelőre nem szeretnének nyilatkozni.
Ismeretes, a siófoki Media Hungary konferencián jelentette be Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport Kft. kábeltévékért felelős programigazgatója, hogy hamarosan tíz tévécsatornájuk lesz. Például elindul az Izaura Tv „a legjobb telenovellákkal”, a Chili Tv különböző főzős műsorokkal, Kiwi Tv néven mesecsatorna is lesz, továbbá Zenebutik Tv, Joy Tv néven életmódcsatorna, filmcsatorna (Mozi+) és két új sportcsatorna is. A filmügyi kormánybiztos, Andrew G. Vajna érdekeltségébe tartozó TV2-csoport azt tervezi, hogy az eddig FEM3 néven futó csatornáját átkereszteli Prime-ra.