Átalakuló televíziós piac

Áremelkedést is hozhat az Andrew G. Vajna-féle TV2 által beharangozott tíz tévécsatorna.

2016. 05. 23. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár egyelőre kevés konkrétumot tudni a TV2 Média Csoport által a közelmúltban bejelentett tíz új (vagy megújuló) tévécsatornáról, a lapunk által megkérdezett szakértők szerint némileg kockázatosnak tűnik, hogy olyan tematikájú adók indulásáról is szó van, amelyeknek már befutott, jelentős nézettségű konkurenciája van a kínálatban. Ökrös Gergely, a Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség elnöke példaként említette, hogy két új sportcsatornát is indítana a TV2-csoport, miközben lassan már nincs annyi sportesemény idehaza, sőt az egész kontinensen, amellyel a meglévő sportadókat meg lehetne tölteni. Az érdekvédelmi szervezet vezetője jelezte: miután egy-egy sportesemény sugárzási jogáért többen versenyeznek majd, ez fölveri az árakat, ami végső soron a csatornacsomagok emelkedő díjában is jelentkezhet. Ráadásul egy áprilisi kormányrendelet nyomán a két nagy kereskedelmi televízió immár a fő csatornája után is kérhet programdíjat, ami ugyancsak áremelkedést hozhat a közeljövőben – tette hozzá. Ökrös Gergely nem tartja kizártnak, hogy egyes kisebb kábeltévék áldozatul eshetnek az átrendeződésnek, ám fölhívta a figyelmet: a csomagkínálatok átalakítása végső soron az egyes szolgáltatók üzleti döntésétől függ.

Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke azt mondta, ma még nehezen megjósolható következményei lehetnek a bővülő csatornaválasztéknak. A nézők szempontjából a változás akár kedvező is lehet, például ha a szolgáltató egy jobb, tartalmasabb műsorokat kínáló új tematikus csatornára cserél egy már meglévőt – ennek egy-egy kieső kábelcsatorna nyilván a kárvallottja lehet. A szakember kifejtette, ma még nem tudható, hogy a tévécsomagok díját összességében lefelé vagy fölfelé befolyásolja-e a változás: bár a sportcsatornáknál a drága sportjogok miatt a nagyobb konkurencia valóban árfölverő hatású lehet, azonban a többi tematikus csatorna esetében a nagyobb verseny akár csökkentheti is a tarifákat.

Megkerestük a három legnagyobb hazai tévészolgáltatót, a Telekomot, a UPC-t és a Digit, és azt tudakoltuk, a TV2-csoport új csatornái milyen elosztásban kerülhetnek a kínálatukba, illetve milyen hatással lesz mindez az általuk kínált tévécsomagok árára. Valamennyien szinte szó szerint ugyanazt válaszolták lapunknak: ebben a témában egyelőre nem szeretnének nyilatkozni.

Ismeretes, a siófoki Media Hungary konferencián jelentette be Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport Kft. kábeltévékért felelős programigazgatója, hogy hamarosan tíz tévécsatornájuk lesz. Például elindul az Izaura Tv „a legjobb telenovellákkal”, a Chili Tv különböző főzős műsorokkal, Kiwi Tv néven mesecsatorna is lesz, továbbá Zenebutik Tv, Joy Tv néven életmódcsatorna, filmcsatorna (Mozi+) és két új sportcsatorna is. A filmügyi kormánybiztos, Andrew G. Vajna érdekeltségébe tartozó TV2-csoport azt tervezi, hogy az eddig FEM3 néven futó csatornáját átkereszteli Prime-ra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.