A Trinity International Communications Kft.-t bízta meg a nyári vizes világbajnokság (vb) kommunikációjával az esemény szervezésén dolgozó Bp2017 Nonprofit Kft. – tudta meg a Magyar Nemzet.
Értesüléseink szerint az elmúlt két hétben a kormánymédiában egyre gyakrabban feltűnő hirdetéseket már a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel baráti kapcsolatot ápoló Kuna Tibor tulajdonában álló ügynökség szervezte le. A Trinity megbízását Borsa Miklós, a Bp2017 Kft. szóvivője is megerősítette lapunknak.
Mindez azért érdekes, mert a szerződés megkötéséről egyelőre semmi nem jelent meg például a Közbeszerzési Értesítőben. A látszólagos ellentmondást Borsa azzal magyarázta, hogy a céget a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül lebonyolított közbeszerzésen választották ki, az ilyen megállapodásokat pedig csak negyedévente teszik közé. Ennek megfelelően valamikor júniusban várható, hogy megjelennek a tender részletei.
Azt, hogy a szerződést pontosan mikor írták alá, a Bp2017 Kft. szóvivője lapunknak nem tudta megmondani, de a szignálásra állítása szerint nem sokkal a vizes vb imázsfilmjének április végi bemutatása előtt került sor.
Mindenesetre lapunk már ezt megelőzően is kapott válaszokat világbajnokságra vonatkozó kérdésekre egy olyan e-mail-címről, ami állítólag „közvetlenül a Trinityhez van bekötve”. Azaz a szerződés már egészen biztosan legalább 3-4 hete él. Ennek ellenére egyelőre csak a hazai kampány kezdődött meg, a nemzetközi promóció még várat magára.
Utóbbi azért furcsa, mert az aktív kommunikáció hiánya miatt több, a szervezésre rálátó forrásunk már hetekkel ezelőtt is fogalmazott meg kritikákat. A Magyar Nemzet április közepén írt arról, hogy számos, a vizes vb-hez köthető projekt késésben van, a nemzetközi hirdetések teljes hiányára pedig szinte mindenki panaszkodott. Állítólag már a jegyek értékesítésének decemberi kezdete környékére terveztek egy kampányt, ami szakértők szerint még bőven időben lett volna. Ehhez képest a szűk két héttel ezelőtti hazai rajt és a még mindig a jövő homályába vesző külföldi reklámok valóban jelentős késésnek tűnnek.