Kuna cégei is milliárdokat keresnek a vizes vb-vel

A nyári világbajnokság kommunikációját Kuna Tibor cége, a Trinity International Communications Kft. végzi.

Jandó Zoltán
2017. 05. 09. 4:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Trinity International Communications Kft.-t bízta meg a nyári vizes világbajnokság (vb) kommunikációjával az esemény szervezésén dolgozó Bp2017 Nonprofit Kft. – tudta meg a Magyar Nemzet.

Értesüléseink szerint az elmúlt két hétben a kormánymédiában egyre gyakrabban feltűnő hirdetéseket már a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel baráti kapcsolatot ápoló Kuna Tibor tulajdonában álló ügynökség szervezte le. A Trinity megbízását Borsa Miklós, a Bp2017 Kft. szóvivője is megerősítette lapunknak.

Mindez azért érdekes, mert a szerződés megkötéséről egyelőre semmi nem jelent meg például a Közbeszerzési Értesítőben. A látszólagos ellentmondást Borsa azzal magyarázta, hogy a céget a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül lebonyolított közbeszerzésen választották ki, az ilyen megállapodásokat pedig csak negyedévente teszik közé. Ennek megfelelően valamikor júniusban várható, hogy megjelennek a tender részletei.

Azt, hogy a szerződést pontosan mikor írták alá, a Bp2017 Kft. szóvivője lapunknak nem tudta megmondani, de a szignálásra állítása szerint nem sokkal a vizes vb imázsfilmjének április végi bemutatása előtt került sor.

Mindenesetre lapunk már ezt megelőzően is kapott válaszokat világbajnokságra vonatkozó kérdésekre egy olyan e-mail-címről, ami állítólag „közvetlenül a Trinityhez van bekötve”. Azaz a szerződés már egészen biztosan legalább 3-4 hete él. Ennek ellenére egyelőre csak a hazai kampány kezdődött meg, a nemzetközi promóció még várat magára.

Utóbbi azért furcsa, mert az aktív kommunikáció hiánya miatt több, a szervezésre rálátó forrásunk már hetekkel ezelőtt is fogalmazott meg kritikákat. A Magyar Nemzet április közepén írt arról, hogy számos, a vizes vb-hez köthető projekt késésben van, a nemzetközi hirdetések teljes hiányára pedig szinte mindenki panaszkodott. Állítólag már a jegyek értékesítésének decemberi kezdete környékére terveztek egy kampányt, ami szakértők szerint még bőven időben lett volna. Ehhez képest a szűk két héttel ezelőtti hazai rajt és a még mindig a jövő homályába vesző külföldi reklámok valóban jelentős késésnek tűnnek.

A korábbi cikkünk nyomán feltett kérdéseinkre egyébként a szervezők a megjelenést követően reagáltak. Akkor azt írták: a vb „kommunikációs kampánya már márciusban elkezdődött”. Ez szigorúan véve igaz is, hozzá kell azonban tenni, hogy amint a Trinity megbízásból is látszik, magára a promócióra akkor még nem volt szerződés. A vb „kommunikációjához kapcsolódó komplex rendezvényszervezési feladatokra” viszont volt, és meglepő módon ezt a kétmilliárd forintos megbízást is Kuna Tibor nyerte el, igaz, egy másik cégével, a Young and Partners Kft.-vel. A szerződés keretében pedig egy eseményt valóban szerveztek március 19-én: a Széchenyi fürdőben 113-an szelfiztek egyszerre egy medencében, egy korábban nem létező kategóriában rekordot felállítva ezzel. A rendezvény azonban finoman szólva sem kapott hatalmas publicitást, és nem is követte túl sok hasonló figyelemfelkeltő esemény. Borsa Miklós szerint néhány flash mobra sor került azóta, mással azonban látszólag nem népszerűsítette a világbajnokságot a Y&P.

Ennek fényében a kétmilliárdos költségkeret még akkor is erős, ha a kontraktus értelmében a vb alatt is lesz bőven feladata a cégnek. Különösen úgy, hogy az említett szelfirekord megszervezése olyan sokba nem kerülhetett, ezt ugyanis a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.-vel közösen csinálta a Y&P, és – amint erről lapunkat előbbi cégnél tájékoztatták – a fürdőt sem kellett kibérelni az attrakcióhoz.

Természetesen kérdeztük a Bp2017 Kft.-t arról, hogy a Trinity milyen összegű megbízást kapott a cégtől, lapzártánkig azonban nem érkezett válasz. Korábban belső pletykák négymilliárdos kommunikációs kampányról szóltak, nem egyértelmű azonban, hogy ebben benne van-e a Young and Partners kétmilliárdja, vagy csak a hazai és nemzetközi közvetlen kommunikációra szánnának ennyit. Ha utóbbi, akkor viszont az úszó-vb hivatalosan is átlépte a százmilliárdos költségvetést. A Magyar Nemzet számításai szerint ugyanis már a Trinity szerződése nélkül is 97,7 milliárd forintot költöttek a vizes vb-hez kötődő összesen 84 közbeszerzésen különböző állami szervezetek. A végső számla 130 milliárd is lehet, erre már Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter is tett utalást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.