Tíz év után először csökken világszerte a légi árufuvarozás

Tíz év után először világszerte csökken a légi úton szállított áru mennyisége ebben az évben, emellett a hozamcsökkenés is jelentős, de az iparág elég rugalmas ahhoz, hogy átvészelje ezt az időszakot – mondta Sergiu Sarasan, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) regionális üzletági igazgatója szerdán Budapesten.

2019. 09. 18. 18:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A RepülésVilág légi áruszállítási konferencián az igazgató ismertette, hogy 3,5 százalékkal csökkent az első hét hónapban az áru-tonnakilométerben mért teljesítmény az előző évihez képest, elsősorban az Egyesült Államok és Kína közti kereskedelmi háború miatt.

Sergui Sarasan emellett kiemelte, hogy 2025-re az e-kereskedelem fellendülése miatt naponta 500 millió csomagot kell majd kiszállítani a nagyvárosokba, ami próbára teszi az áruszállítási üzletágat.

Kitért arra is, hogy az áruszállítási iparágnak is foglalkoznia kell a környezetvédelmi hatásokkal és a hatékonyságnövelés mellett alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, fiatalabb repülőgépflottát kell fenntartaniuk.

Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a konferenciát köszöntő beszédében kiemelte, hogy a ferihegyi repülőtéren 2015 és 2018 között 60 százalékkal nőtt a kezelt áru mennyisége, a növekedés üteme az utasforgalomét is meghaladja. Azt mondta, az áruszállításnak ugyanazt a figyelmet kellene megkapnia, mint az utasszállításnak, mert ugyanolyan fontossággal bír a gazdaságban.

Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára azt hangsúlyozta, hogy a magyar gazdaság fejlődési üteme az egyik legnagyobb az Európai Unióban, a kelet-közép-európai régió a fejlődés motorja lett, a kormány célja pedig, hogy Magyarország kihasználva földrajzi elhelyezkedését központi szerepet kapjon a logisztikában.

Hozzátette: ehhez kapcsolódnak a kormány infrastrukturális beruházásai is, köztük az M4-es autópálya fejlesztése is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.